تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۸۶۱۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
60 گردشگر گرفتار در مسیر آبشار شوی دزفول نجات یافتند
60 گردشگر و کوهنورد گرفتار در مسیر آبشار شوی در شمال دزفول که به دلیل بارندگی و لغزندگی در مسیر مانده بودند نجات یافتند.

این گردشگران که بیشتر از شهرهای مختلف خوزستان بودند از روز پنجشنبه برای بازگشت به دزفول با مشکل روبه رو، و در مسیر گرفتار شده بودند.

سرپرست جمعیت هلال احمر دزفول گفت: این گردشگران به دلیل مسدود شدن مسیر ناشی از بارندگی در منطقه سرتنگ در بخش شهیون گرفتار شده بودند و خودروهای آنها قادر به عبور از جاده نبود.

عظیم رضایی مرساق افزود: جمعیت هلال احمر دزفول در حالت آماده باش برای اعزام نیرو به محل بودند که در تماس با افراد گرفتار شده حال آنها مساعد اعلام شده و عشایر بومی امکاناتی برای اسکان و خوراک در اختیار این گردشگران قرار دادند و با قطع بارندگی و حل مشکل تردد خودروهای آنها، عصر جمعه از منطقه بازگشتند.

وی گفت: به منظور امداد رسانی به حادثه دیدگان در مناطق کوهستانی بخش های شهیون و سردشت دزفول، یک پایگاه امداد کوهستان در بخش شهیون در دست احداث است که انتظار می رود با تامین اعتبار لازم در امسال این پایگاه راه اندازی شود.

آبشار شوی در 100 کیلومتری شهر دزفول در بخش کوهستانی شهیون و در دل رشته کوه زاگرس واقع است.

بارندگی شامگاه پنجشنبه در بخش شهیون موجب لغزندگی جاده در مسیر سرتنگ به آبشار شوی شده به طوریکه به دلیل گل و لای امکان تردد خودرو در پنج کیلومتر از جاده روستای سرتنگ به دلیل لغزندگی وجود نداشت.

شکرالله قارم بخشدار شهیون دزفول نیز در این خصوص گفت: پنج کیلومتر باقی مانده از جاده آبشار شوی که خاکی است بزودی توسط اداره امور عشایر دزفول شن ریزی می شود.

وی گفت: از آنجا که آبشار شوی به عنوان نخستین اثر طبیعی خوزستان به ثبت ملی رسیده احداث جاده مناسب برای این آبشار به عنوان یک منطقه گردشگری باید در دستور وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد تا حادثه ای برای گردشگران در مسیر آبشار شوی رخ ندهد و گردشگران به سهولت به این منطقه گردشگری سفر کنند.

آبشار شوی به عنوان نخستین اثر طبیعی خوزستان و سی و پنجمین اثر طبیعی کشور، آذر پارسال در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

آبشار شوی به ارتفاع حدود 85 متر و عرض 70 متر در دل رشته کوه زاگرس ، از جمله جاذبه های طبیعی و گردشگری شمال خوزستان است که از ظرفیت بالایی برای توسعه صنعت گردشگری برخوردار است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار