تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۸۶۱۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سینماگران در میان 100 شخصت تاثیرگذار سال
فهرست 100 شخصیت تاثیزگذار سال 2014 میلادی در حالی توسط نشریه تایم معرفی شد که نام چندین سینماگر نیز در آن به چشم می‌خورد.

نشریه تایم که طبق روال هر ساله فهرستی از 100 شخصیت تاثیزگذار سال را می‌کند، امسال «کاینی وست»، خواننده آمریکایی را در صدر فهرست خود در سال 2014 قرار داد.

در این فهرست که از افراد گوناگونی در حوزه‌های مختلف چون سیاست، فرهنگ و هنر انتخاب شده است سینماگران هالیوودی نیز حضور پررنگی داشته‌اند و در میان این فهرست 100 نفره، شش جایگاه را از آن خود کرده‌اند.

«لی دنیلز» بازیگر، تهیه کننده و کارگردان آمریکایی که بیشتر برای تهیه‌کنندگی فیلم «مهمانی هیولا» و کارگردانی فیلم «ارزشمند» شهرت دارد، یکی از این چهره‌های سینمایی است و در کنار آن نام «اما واتسون» بازیگر هالیوودی به چشم می‌خورد.

دیگر چهره‌های سرشناس سینمایی حاضر در این فهرست «ریچارد لینکلیتر»، کارگردان فیلم تحسین‌شده و نامزد اسکار «بچگی» است که در فصل جوایز سینمایی سال گذشته حضور درخشانی داشت.

«بردلی کوپر»، بازیگر هالیوودی که امسال برای بازی در فیلم «تک‌تیرانداز آمریکایی» برای سومین سال پیاپی نامزد جایزه اسکار شد؛ در کنار «ریس وینترسپون»؛ بازیگر فیلم نامزد اسکار «وحشی» و «کریستوفر نولان»، کارگردان خلاق هالیوودی که امسال فیلم «بین ستاره‌ای» را به سینما آورد نیز دیگر چهره‌های سینمایی حاضر در میان 100 شخصیت تاثیزگذار سال 2014 معرفی شده‌اند.

سال گذشته چهره‌هایی چون «جنیفر لاورنس»، «استیون اسپیلبرگ»، «کریستینا آگوییلرا»،‌ «برایان کرنستون‌»، «جورج ساندرز‌»، «فرانک اوشن»، «جیمی فالون»، «عامرخان» هنرپیشه محبوب سینمای بالیوود و «هیلاری منتل» نویسنده‌ی انگلیسی برنده‌ی دو جایزه‌ی بوکر جزو 100 شخصیت برگزیده «تایم» آورده شده بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار