تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۸۶۱۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر کشور تاکیدکرد:
لزوم دقت و هوشیاری در انتخاب فرمانداران و بخشداران
معاون سياسي وزير كشور خطاب به مدیران سیاسی استان‌ها گفت: فرمانداران و بخشداران در نظام اجرايي كشور نقش تعيين​كننده​اي دارند و بنابراين مديران سياسي استان​ها بايد در انتخاب اين افراد دقت و هوشياري بيشتري داشته باشند.

محمدحسین مقيمي در نشست با مديران سياسي استانداري​هاي كشور كه امروز (29 فروردين​ماه) در اهواز برگزارشد، با تأكيد بر تحقق شعار امسال در انتخابات امسال عنوان‌كرد: هر وقت كه انتخابات برگزار شده ابتدا صميميت و دلگرمي است و پس از پايان انتخابات يك واگرايي و فاصله بين مردم ایجاد می‌شود، در حالي كه انتخابات نمونه​اي بارز از همدلي و همزباني مردم و دولت است.

وي افزود: در واقع مديران سياسي استان​ها پيشنهادكنندگان فرمانداران و بخشداران هستند. بنابراين مديران بحث آموزش و نظارت بر عملكرد و ارزيابي اين افراد را بر عهده دارند و بايد به اين سيستم مديريتي توجه شود كه فرمانداران و بخشداران با توجه به آموزش​هايي كه ديده​اند عمل مي​كنند.

مقيمي اظهاركرد: دولت تدبير و اميد مي​خواهد فرمانداران مجري برنامه​هاي اين دولت باشد. امروز فرمانداران به گونه​اي مجري بخش داخلي كشور هستند و بايد آموزش​هاي لازم را ببينند تا آماده اداره شهرستان خود به نحو مطلوب را داشته باشند و برنامه​هاي دولت را اجرا كنند.

وي تصريح كرد: مديران سياسي بايد برنامه آموزش حوزه​هاي زيرمجموعه خود، جهت آمادگي براي آغاز انتخابات را در دستور كار قرار دهند و از همه توان علمي كشور براي به‌روز كردن آن‌ها استفاده كنند؛ در غير اين‌صورت فرمانداران براساس برنامه​هاي ناقص خود عمل مي​كنند كه كارايي نخواهد داشت.

معاون سياسي وزير كشور تصريح كرد: در سال‌هاي گذشته از خيلي شاخص​ها عقب مانده​ايم و در حال حاضر به دنبال دستيابي و رسيدن به اهداف سند چشم​انداز 20 ساله هستيم. به همين منظور بايد مواظب باشيد وظايفي كه در اين راستا بر عهده ماست اجرا كنيم. فرمانداران در پيشبرد اين اهداف و دستيابي به جايگاه ارزشمند نقش اساسي را بر عهده دارند؛ بنابراين فرمانداران بايد هوشيار باشد كه به فعاليت​هاي حاشيه​اي مشغول نشوند و از اهداف اصلي كه همان دستيابي به توسعه و پيشرفت است، برسيم.

مقيمي خاطرنشان كرد: مديران سياسي استان​ها و فرمانداران بايد به ارزيابي و رصد حوزه​هاي خود بپردازند و تا جايي كه لازم به تذكر است، به استاندار ارجاع دهند؛ به همین منظور هم‌اکنون يك تيم هماهنگ اجرايي در چارچوب سند چشم​انداز در شهرستان​ها تشكيل شده است.

وي اظهاركرد: اگر فرمانداران را خوب انتخاب كنيم و خوب آموزش، مديريت و ارزيابي كنيم، دولت به اهداف خود دست پيدا خواهد كرد. موفقيت دولت در همين چارچوب به دست مي​آيد. فرمانداران با پيگيري مشكلات كارگري مناطق خود، مشكلات زيادي از استان و كشور را حل خواهند كرد زيرا كارگران بخش عظيمي از جمعيت كشور را تشكيل مي​دهند. با حل مشكلات اين قشر دولت اطمينان حاصل مي​كند كه به تعهدات خود به مردم عمل كرده است.

وي ادامه داد: از آنجايي‌كه 7 درصد جمعيت كشور را دانشجويان تشكيل مي​دهند لازم است از اين قشر فعال و علاقمند به مسايل سياسي و در عين حال اثرگذار، با تشكيل كميته​اي حداكثر بهره​مندي را ببريم و مشكلات آن‌ها را با استفاده از تريبون​هاي آزاد پيگيري كنيم. اگر اين قشر از عملكرد دولت رضايت داشته باشند قطعا دولت كار خود را به خوبي انجام داده و به تعهدات خود عمل كرده است.

معاون سياسي وزير كشور عنوان كرد: دولت به تعهدات خود پايبند است و با برگزاري كرسي​هاي آزادانديشي در دانشگاه​هاي در چارچوب نظام سياسي كشور خيلي از تعهدات عملی مي​شود. كميته​هايي كه در اين راستا تشكيل مي​شوند بسيار تأثيرگذار هستند و دانشجويان ما را در امور كشور فعال مي​كنند.

مقيمي با اشاره به عملكرد احزاب در برگزاري انتخابات گفت: توجه به احزاب یکی از مسايل جدي است كه در دولت تدبير و اميد دنبال مي​شود. دولت از تمام احزاب، تشكل​ها، جمعیت​ها و سازمان​هاي مردم​نهادي كه در چارچوب نظام جمهوري اسلامي فعاليت مي​كنند پشتيباني و حمايت مي​كند و فرقي ندارد كه كدام موافق، مخالف و يا منتقد دولت باشد. توصيه مي​كنيم جلسات مستمر با احزاب برگزار شود و همه يكسان دیده شوند. بايد به‌گونه​اي عمل شود كه احزاب و گروه​هاي سياسي احساس كنند‌ كه همه به‌طور يكسان پشتيبانی شده‌اند.

وي بيان كرد: تلاش كنيم همه كساني كه احساس مي​كنند آمادگي شركت در انتخابات را دارند و مي​توانند با نماينده شدن مشكلات مردم را حل كنند تا جايي كه قانون اجازه مي​دهد، مورد پشتيباني قرار بگيرند. همچنين بايد از رأي رأي‌دهندگان به عنوان حق انساني صيانت شود.

معاون سياسي وزير كشور خاطرنشان كرد: براي اين‌كه بتوانیم به خوبي نظر مثبت مردم را جلب كنيم بايد اجراي قانون موضوع اصلي كار ما در انتخابات باشد. تعدادي از فرمانداران برای نخستین‌بار مسئوليت برگزاري انتخابات را بر عهده می‌گیرند؛ اگر اين مرحله به خوبي اجرا نشود مشكلاتي به وجود مي​آيد كه آثار سوئي بر جاي مي‌گذارد و اين مشكلات در اثر عدم آموزش و نظارت به‌وجود مي​آيد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار