تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۸۶۱۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جعفری نسب:
۱۴۵۰۰ تن گندم از کشاورزان هندیجانی خریداری شد
فرماندار هندیجان از خرید ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاروزان این شهرستان در ۱۰ روز اخیر خبرداد.

احمد جعفری نسب با اشاره به اینکه کشاورزی یکی از مشاغل اصلی این شهرستان در کنار صیادی و تجارت به شمار می رود، افزود: خوشبختانه با وجود مشکلات ناشی از کمبود بارندگی در این شهرستان، امسال کشاورزان هندیجان گندم مناسبی درو کردند.

وی در خصوص برداشت گندم از اراضی کشاورزی شهرستان هندیجان اظهار کرد: در ۱۰ روز گذشته بالغ بر شش هزار هکتار از اراضی زیرکشت گندم شهرستان هندیجان برداشت و ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت شابه روزی توسط دو مرکز تعاونی روستایی خریداری شده است.

جعفری نسب ادامه داد: در حال حاضر ۱۳۰ کمباین در این شهرستان فعالیت می کنند که عملیات برداشت گندم از ۱۵ هزار هکتار از اضی گندم و سه هزار هکتار از اراضی کشت جو را به انجام خواهند رساند.

فرماندار هندیجان همچنین ادامه داد: باتوجه به اینکه این شهرستان در مبدا ورودی استان خوزستان از سمت استان بوشهر قرار گرفته است، گروه کنترل و ضد عفونی کمباین ها قبل از زمان برداشت در محل خود مستقر و اقدام به ضد عفونی کمباین ها می کند.

جعفری نسب پیش بینی کرد: عملیات برداشت تا نیمه اول اردیبهشت ادامه یابد.

وی در خصوص خشکسالی و خشک شدن رودخانه زهره در شهرستان هندیجان نیز افزود: متاسفانه عدم کنترل آب در بالادست سبب ایجاد این مشکلاتی شده است که با پیگیری های صورت گرفته، امسال در پنج نوبت از سد کوثر آب رها شد ولی حل این مسئله نیازمند تغییر الگوی کشت کشاورزان است.

فرماندار هندیجان عنوان کرد: امسال بعد از ۳۶ سال، رودخانه زهره لایروبی شد که ۲۵ لنج غرق شده در آن از آب بیرون کشیده شدند و این کار را ما توانستیم تنها با اعتبار ۱۳۰ میلیون تومان به انجام برسانیم.

وی در پاسخ به خبرنگاری در خصوص مشکلات ورزش نیز افزود: نبود امکانات ورزشی و اسپانسر مالی و نبود صنایع و شرکت ها در جهت کمک به ورزش شهرستان از عمده مشکلات رزش شهرستان می باشد که سبب گردیده نتوان این مشکلات را به سادگی حل نمود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار