تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۸۶۱۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره ارشاد خرمشهر خواستار شد:
لزوم ایجاد زمینه تبادل فرهنگی خرمشهر با کشور عراق
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر از رایزنی با رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر برای ایجاد زمینه‌های لازم برای تبادل فرهنگی هنری این منطقه با کشور عراق خبر داد.

رضا مردانی عصر امروز در آیین رونمایی از کتاب«نیمه‌ها به خالی نزدیک‌ترند» اظهار کرد: برگزاری این مراسم، اتفاقی است که برای نخستین بار در خرمشهر و در ابتدای سال 94 رقم خورده که در آن از کتابی به طور رسمی رونمایی شود و این، نوید تداوم این حرکت در طول سال را می‌دهد.

وی از ادامه حرکت‌های این چنینی خبر داد و عنوان کرد: خط‌مشی کلی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان از برنامه‌های همچون نقد و بررسی و رونمایی از کتاب استقبال می‌کند و ما نیز بر آن هستیم تا از این پس، مراسم‌های نقد و بررسی بیشتری را در برنامه کاری خود قرار دهیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر، در ادامه بر تلاش‌های بسیار مولفان و شاعران برای نشر آثار هنری تاکید کرد و گفت: در تمام مدت حضور خود در عرصه فرهنگ خرمشهر، مشکلات این قشر و سایر هنرمندان در عرصه‌های مختلف هنری را از نزدیک لمس کرده، اما نبود بودجه برای فرهنگ و ناچیز بودن بودجه جاری امکان کمک مالی به این هنرمندان را از ما سلب کرده است.

مردانی با بیان اینکه می‌توان از سایر روش‌های کمکی معنوی به جامعه هنری ارائه کرد، اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای اعتلای فرهنگ را از اهداف خود در زمان تصدی مسئولیت اعلام کرد و متذکر شد: برای تحقق این امر نیاز به تعامل بیشتر هنرمندان است و درب اداره ارشاد شهرستان به روی هنرمندان با ایده‌های نو همیشه باز است.

وی با تاکید بر لزوم نهادینه کردن تفکر فرهنگی در جامعه، اظهار کرد: در جلسات متعدد با روسای انجمن‌ها و معاون فرماندار خرمشهر بر این درخواست پافشاری شده که اهدای بلیط سینما و آثار ارزشمند هنری هنرمندان بومی به عنوان هدیه به جای کالاهای کم ارزش از سوی ارگان‌های و ادارت به صورت یک مصوبه در شورای اداری شهرستان مطرح شود.

مردانی خاطر نشان کرد: اجرایی شدن این مصوبه علاوه بر نشر باورهای فرهنگی باعث ایجاد انگیزه در هنرمندان و اشتغالزایی خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر در پایان، از رایزنی با رئیس اتاق بازرگانی این شهرستان برای ایجاد زمینه‌های لازم برای تبادل فرهنگی هنری با کشور عراق خبر داد و گفت: به اتاق بازرگانی خرمشهر پیشنهاد دادیم تا شرایطی فراهم سازد که با کشور عراق در حوزه‌های مختلف هنری تبادل فرهنگی هنری داشته باشیم و آثار مختلف هنرمندان خرمشهری را به آن‌ها عرضه کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار