تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۸۶۱۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره کتابخانه‌ها عمومی خرمشهر:
کتاب‌های نویسندگان بومی خرمشهر خریداری می‌شود
رئیس اداره کتابخانه‌ها عمومی خرمشهر گفت: با وجود این شرایط اقتصادی، درصدد هستیم تعدادی از کتاب‌های نویسندگان این شهرستان را برای حمایت از نویسندگان بومی منطقه خریداری کنیم.

رحیم محمدی‌پارسا عصر امروز در مراسم رونمایی از کتاب «نیمه‌ها یه خالی نزدیک‌ترند» اظهار کرد: در حیطه کاری خود در حوزه کتابخانه‌ها در مدت تصدی این مسئولیت، تمام تلاشمان بر این بوده تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی رونق یابد.

وی با بیان اینکه کانون ادبی زیر نظر نهاد کتابخانه‌ها بیشتر در حوزه نقد داستان فعالیت می‌کند، از برگزاری دو جلسه نقد و بررسی کتاب در سال گذشته توسط اداره کتابخانه‌های عمومی خرمشهر خبر داد و افزود: اداره کتابخانه‌ها از محل 5 درصد عوارض شهرداری تامین می‌شود و این عرصه را برای کمک به مولفان بر ما تنگ کرده است.

محمدی‌پارسا اضافه کرد: اما با وجود این شرایط اقتصادی، درصدد هستیم تعدادی از کتاب‌های نویسندگان خرمشهری را برای حمایت از نویسندگان بومی این شهر خریداری کنیم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خرمشهر در ادامه، ورود در عرصه داستان نویسی در شهرستان را کمرنگ ارزیابی کرد و گفت: عرصه شعر در خرمشهر به نسبت داستان از رونق بیشتری برخوردار است که توجه بیشتر نویسندگان و هنرمندان و اهالی فرهنگ را به این عرصه مهم و فرهنگی می‌طلبد.

وی، دلیل ورود کمتر نهاد کتابخانه‌های خرمشهر و کانون ادبی زیر نظر این نهاد به مقوله شعر و شاعری را جلوگیری از تداخل فعالیت‌های این کانون با انجمن شعر اداره ارشاد دانست و تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن شعر و نهاد کتابخانه‌ها، کانون ادبی دارد و در انجمن شعر بیشتر به نقد اشعار و کتاب‌های شعر پرداخته می‌شود و این در حالی است که در کانون ادبی به نقد داستان و کتاب‌های قصه بیشتر می‌پردازند.

محمدی‌پارسا در ادامه گفت: این رویه به دلیل جلوگیری از تداخل میان فعالیت دو نهاد در پیش گرفته شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خرمشهر در پایان، همکاری مستمر کانون ادبی خرمشهر با انجمن شعر این شهر را با وجود تفاوت رویه کاری یادآور شد و بیان کرد: آمادگی داریم در عرصه شعر و برگزاری جلسات نقد شعر همچون گذشته، همکاری داشته و در غنای ادب و فرهنگ نقشی موثر ایفا کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار