تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۸۶۱۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پالایشگاه آبادان 25 درصد فرآوردهای نفتی کشور را تولید می‌کند
مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت:این پالایشگاه با تولید پنج فرآورده اصلی، تولید و تامین 25 درصد از فراورده های نفتی مورد نیاز داخل کشور را برعهده دارد.

حبیب اله ابوالحسینی شنبه در آیین تجلیل از 52 پرسنل نمونه پالایشگاه آبادان در سال 1393 افزود:این پالایشگاه در سال گذشته با اجرای برنامه مدیریتی با تولید روزانه 58 میلیون لیتر فرآورده نفتی، سه درصد بیشتر از سال قبل آن تولید کرد.

وی از تولید روزانه 11 میلیون لیتر بنزین، 18 میلیون لیتر نفت گاز، 19 میلیون لیتر نفت کوره و 5.5 میلیون لیتر سایر فرآورده های نفتی طی سال گذشته در این شرکت خبر داد.

ابوالحسینی همچنین با بیان کسب رتبه برتر صرفه جویی در بین پالایشگاه های کشور از سوی این پالایشگاه، اظهار داشت:سال گذشته با اجرای پیشنهادهای حوزه نظام مشارکت در پالایشگاه، 170 میلیارد ریال در هزینه ها صرفه جویی شد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت:این پالایشگاه همچنین، به دلیل صرفه جویی انرژی حاصله با اجرای پروژه آب مدار بسته و کاهش میزان آب برداشتی از رودخانه توانست، گواهینامه GLOBAL ENERGY را از انجمن سبز اروپا دریافت کند.

امام جمعه آبادان نیز در این آیین، با تجلیل از فعالان عرصه کار و انرژی کشور، گفت:جمعی از مسئولان و متخصصان ارشد پالایشگاه آبادان، سرداران نام آور دفاع مقدس هستند که در سنگر اقتصادی به مقابله با تحریم های دشمن می پردازند.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور افزود:نبض ایران در صنعت نفت در پالایشگاه آبادان می تپد ولی طی سال های گذشته آن گونه که باید و شاید، در توسعه این پالایشگاه سرمایه گذاری نشده است.

وی، سرعت بخشی اجرای فاز 2 پالایشگاه آبادان را خواستار شد و افزود:اجرای کامل این فاز، رونق اقتصادی منطقه را به همراه دارد.

پالایشگاه نفت آبادان، بزرگترین پالایشگاه ایران است که ساخت این پالایشگاه در سال ۱۲۹۱ هجری شمسی پایان رسید.

این پالایشگاه به وسیله خطوط لوله به چندین میدان نفتی و بندر ماهشهر متصل شده است و خط لوله ای نیز از آبادان به سمت تهران و سپس در طول مرزهای شمالی کشور از مشهد تا تبریز امتداد می یابد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار