تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۸۶۱۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کوچ زود هنگام عشایر شهرستان اندیکا به مناطق ییلاقی
کوچ زود هنگام عشایر مناطق شرقی استان خوزستان در شهرستان‌های لالی و اندیکا به مناطق ییلاقی به دلیل کاهش بارندگی ها و بروز پدیده خشکسالی آغاز شد.

ارسلان جمالپور رییس اداره امور عشایر شهرستان اندیکا روز یکشنبه اظهارداشت: به دلیل کمبود بارش ها در بهمن و اسفند سال 93 و نبود گیاه و علوفه برای دام در این منطقه کوچ زود هنگام عشایر بختیاری به مناطق ییلاقی آغاز شده است.

وی افزود: حدود چهار هزار و 500 خانوار عشایری با بیش از 300هزار راس دام کوچ خود را از شهرستان اندیکا به سمت مناطق سردسیر و ییلاقی آغاز کرده اند.

جمالپور گفت:در سال‌های اخیر به دلیل توسعه ی جاده های ارتباطی عشایر بیشتر با وسایل نقلیه دام های خود را به مناطق ییلاقی منتقل می‌کنند و سختی‌های گذشته کوچ پیاده را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: کوچ سایر خانوارها از ایل راه‌های منطقه تاراز و هزارچمه شروع می شود که این کوچ بین 20تا30 روز به طول می انجامد.

رییس اداره ی امورعشایر شهرستان اندیکا افزود:کوچ عشایر در شهرستان اندیکا از نیمه ی دوم فروردین ماه آغاز شده و تا اواخر اردیبهشت ماه به طول می انجامد.

وی در ادامه گفت: این عشایر کوچ رو در شهرستان اندیکا معمولا به مناطق ییلاقی استان چهارمحال بختیاری کوچ می کنند که بعد از سپری کردن یک دوره ی 6ماهه ،مهرماه سال جاری به شهرستان اندیکا بر می گردند.

شهرستان اندیکا با بیش از 26هزار نفر جمعیت عشایری بیشترین جمعیت عشایری استان را به خود اختصاص داده است.

اندیکا از شهرستان‌های تازه تاسیس شرق استان خوزستان در فاصل حدود 180 کیلومتری شمال شرقی اهواز قرار دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار