تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۸۶۱۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان :
نیروگاه‌های خوزستان در سال 93 به میزان 31494 گیگاوات ساعت برق تولید کردند
خوزنیوز: معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: تولید برق کل استان در دوازده ماه سال1393 برابر با  31494 گیگاوات ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6/9درصد افزایش داشته است.

به گزارش خوزنیوز؛ صمد صباغ افزود: سهم نیروگاه‌های برق آبی از ابتدای سال 1393 تا پایان اسفند ماه برابر 36 درصد و نیروگاه‌های حرارتی 64 درصد کل انرژی تولیدی بوده که نیروگاه‌های حرارتی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته  23 درصد افزایش تولید داشته اند.

صباغ همچنین افزود: نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان شامل رامین، زرگان، آبادان، خرمشهر و فجر هستند که در دوازده ماهه سالِ گذشته 20290 گیگاوات ساعت تولید داشته اند که از این میزان 54 درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین) و 46 درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی تولید و به شبکه تحویل گردیده است.

وی اظهارداشت: نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از 55 گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده اند.

صباغ افزود : همچنین حداکثر بار اسفند ماه سال 1393 برابر 2850  مگاوات بوده که نسبت به ماه مشابه در سال قبل یک درصد کاهش داشته و لازم به ذکر است حداکثر بار شبکه در دوازده ماه 1393 برابر 7088 مگاوات بوده است که نسبت به سال قبل 3/2 درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: ضمناً انرژی مصرفی در مدت فوق الذکر برابر 32715  گیگاوات ساعت بوده است که نشان دهنده 5/8 درصد رشد مصرف  انرژی می باشد.

صباغ با تقدیر و تشکر از مردم شهید پرور خوزستان بابت همکاری در مدیریت مصرف انرژی الکتریکی  درطی سالیان اخیر گفت : بمنظور تامین انرژی الکتریکی مطمئن مشترکین و تامین رفاه عمومی ضروری است تا استفاده بهینه از انرژی الکتریکی در کلیه اقشار جامعه به طور جدی مَد نظر قرار گیرد .

صباغ افزود: گرچه شرکت برق منطقه ای خوزستان تمهیدات لازم جهت تامین  برق مطمئن  و پایدار را برای کلیه مشترکین در فصول سال فراهم نموده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی که یکی از مهمترین منابع ملی کشور محسوب می شود ضرورت مدیریت مصرف برق  و جابجایی مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف ساعت 13 الی 17 و 20 الی 24 به سایر ساعات شبانه روز توسط کلیه مصرف کنندگان لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت بارندگی در چند سال اخیر وگرمای تابستان سال جاری انتظار می رود مشترکان عزیز جهت مدیریت مصرف برق با خاموش کردن حداقل یک لامپ اضافی در این امر ملی همکاری نمایند.
:
:
:
آخرین اخبار