تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۸۶۱۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار در خصوص آب‌های آشامیدنی بسته بندی شده
بطری های پلاستیکی بزرگ آب در فروشگاه های عرضه مواد غذایی و آشامیدنی که مدتی در معرض حرارت و در زیر آفتاب داغ نگهداری می شوند، غیرقابل استفاده و سرطانزا هستند
خوزنیوز: رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: آب آشامیدنی همواره از مهم ترین مواردی است که سلامت آن به صورت مستقیم با سلامت انسان در ارتباط می باشد.

به گزارش خوزنیوز؛ مهرداد شریفی در خصوص خطرات استفاده از آب‌های آشامیدنی بسته بندی شده فاقد مشخصات لازم که توسط ماشین های سیار و فروشندگان دوره گرد در سطح شهر توزیع می‌شود اظهار داشت: آب آشامیدنی همواره از مهم ترین مواردی است که سلامت آن به صورت مستقیم با سلامت انسان در ارتباط می باشد و در صورت عدم رعایت شرایط بهداشتی در حین فرآیند بسته بندی و حمل و نقل آب آشامیدنی، میکروارگانیسم های متعددی می توانند از طریق آن به انسان منتقل شوند و ایجاد بیماری‌هایی مثل وبا، حصبه، گاستروانتریت، اسهال باسیلی، زخم معده و روده و عفونت ریه، اسهال، بیماریهای انگلی و هپاتیت A کنند.

وی افزود: با توجه به خواص منحصر به فرد آب که می تواند به عنوان یک حلال، بسیاری از مواد را در خود حل نماید، بنابراین آلاینده های متعددی می توانند در آب وجود داشته باشند. بطری های پلاستیکی بزرگ آب در فروشگاه های عرضه مواد غذایی و آشامیدنی که مدتی در معرض حرارت و در زیر آفتاب داغ نگهداری می شوند، غیرقابل استفاده و سرطانزا هستند.

شریفی از تشکیل جلسه ای در خصوص ساماندهی وضعیت ماشین‌های توزیع آب در سطح مرکز بهداشت شرق اهواز خبر داد و گفت: محل های فروش آب حق توزیع آب به صورت بشکه های پلاستیکی در سطح شهر را ندارند و مصرف کنندگان باید آب مصرفی مورد نیاز خود جهت شرب را با بسته بندی بهداشتی و اطمینان از رعایت اصول نگهداری و بسته بندی صحیح تهیه نمایند.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز در پایان تاکید کرد: توزیع آب به شکل کنونی آن یعنی توزیع با بطری های پلاستیکی بزرگ توسط سه چرخه ها و ماشین های حمل در سطح شهر غیر بهداشتی است و امکان آلوده بودن آن به میکروارگانیسم های مختلف وجود دارد.
:
:
:
آخرین اخبار