تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۸۶۱۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سردار سلامی:
جواب درخواست بازدید از مراکز نظامی را با «سرب داغ» می‌دهیم
جانشین فرمانده کل سپاه بابیان اینکه حریم پایگاه‌های نظامی باید حفظ شودگفت: اگر دشمنان بخواهند در این باره صحبت کنند مذاکره کنندگان ماچنان مشتی بر صورت آنها می‌زنند که با سرعت به پایتخت‌هایشان برگردند.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در برنامه «نگاه یک»، با اشاره به 29 فروردین روز ارتش اظهار کرد: اقدام امام(ره) در حفظ ارتش در برابر تفکر جریانات ضدانقلاب که به دنبال انحلال ارتش بودند، نشان اندیشه ژرف ایشان بود.

وی افزود: البته حضرت امام(ره) در همه مقاطع انقلاب معجزات ذهنی بالایی در اداره انقلاب داشتند ولی خنثی‌سازی این توطئه و تغییر سیستم دفاعی کشور به یک سیستم دفاعی حامل آرمان‌های انقلاب، یک حرکت بسیار دقیق و استراتژیک بود.

سردار سلامی با اشاره به رژه روز 29 فروردین خاطرنشان کرد: این رژه نشان داد ارتش به چه استعداد و بلوغی رسیده‌ و سپاه هم خنثی کننده توطئه‌های دشمن است که این دو در سطح جهانی معتبرند و تا امروز برآورد قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای برای عبور از ارتفاع این دو سازمان برومند، بی‌نتیجه مانده است.

جانشین فرمانده کل سپاه، ماموریت‌های ارتش و سپاه علی رغم اشتراکات، در برخی ماموریت‌ها را متفاوت از هم دانست و ادامه داد: برای مثال نیروی هوافضای سپاه بر توسعه موشک‌های بالستیک و کروز و هواپیماهای بدون سرنشین تمرکز دارد ولی نیروی هوایی ارتش بر جنگنده‌های با سرنشین متمرکز است. این دو سازمان در کنار هم، یک سیستم بازدارنده دفاعی نیرومند هستند.

وی با اشاره به این‌که «بسیج و نیروی قدس سپاه، مسیرهای استراتژیک دشمن را در منطقه سد کرده‌اند» تاکید کرد: هیچ تداخلی در ماموریت‌های ارتش و سپاه وجود ندارد و اگر نیاز باشد، کاملا از هم پشتیبانی می‌کنند.

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نه تنها اجازه بازدید خارجی‌ها از مراکز نظامی ایران را نخواهیم داد، بلکه اجازه تفکر پیرامون این موضوع را هم نمی‌دهیم. حتی در رویاهای‌شان این اجازه را نخواهند داشت که از عادی ترین مکان نظامی ما بازدید کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: حریم پایگاه‌های نظامی باید حفظ شود. این‌که یک بازرس خارجی به پادگان نظامی سر بزند، به معنی اشغال سرزمین است چون همه اسرار و رازهای دفاع ما در اینجاست. این به معنی تحقیر ملی است. حتی گفت‌وگو در این موضوع.

وی ادامه داد: مطمئنم مردان ما در عرصه نبرد دیپلماتیک دارای چنان ارتفاعی از حیثیت، عزت و ایمان هستند که اگر دشمن بخواهد در این‌باره حرفی بزنند اینان چنان مشتی بر صورت آن‌ها خواهند زد که با سرعت چند برابر صوت به پایتخت‌های‌شان بروند.

وی تاکید کرد: هرکس از این حرف‌ها (بازدید از مراکز نظامی ایران) بزند، جواب آن را با «سرب داغ» خواهیم داد

جانشین فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش گفت: دشمن می‌گوید توافق‌مان با ایران بر اساس اطمینان نیست بلکه بر اساس راستی‌آزمایی است اما ما می‌گوییم هرگز بر اساس راستی‌آزمایی با دشمن توافق نمی‌کنیم؛ چراکه بی‌اعتمادی ما به آن‌ها بی‌انتهاست. اگر بخواهند در این فضاها صحبت کنند بدانند همه چیز به روز اول خود بازخواهد گشت. جلوی پای دشمن فرش قرمز پهن نخواهیم کرد. ایران، بهشت جاسوسان نمی‌شود.

سردار سلامی اظهار کرد: این‌که بگویند «گزینه نظامی روی میز است»، برای ما نگران کننده نیست. مفروضات ما برای یک جنگ تمام عیار با آمریکا شکل گرفته و دکترین‌ها، ساختار و ظرفیت دفاعی ما در منطقه گسترش دارد و هیچ نگرانی در این باره نداریم.

وی خاطرنشان کرد: ما یا در جنگ‌های غیر مستقیم با امریکا شرکت داشتیم مثل دفاع مقدس، یا در نبردهای منطقه ای به شکل غیر مستقیم و نیابتی با هم دست و پنجه نرم کرده ایم و از خصوصیت هم ارزیابی داریم و یا غیر مستقیم شاهد قدرت نظامی آمریکا بوده‌ایم. درک ما از آنها آرزوگرایانه نیست. ما دارای اشراف اطلاعاتی نسبت به آن‌ها هستیم. ضعف و قدرت آن‌ها را خوب می‌شناسیم. هرچند با احساس صحبت می‌کنیم، ولی احساساتی نیستیم.

سلامی ادامه داد: اسرائیل تا قبل از انقلاب اسلامی ایران، در هیچ جنگی شکست نخورد و بعد از انقلاب، در هیچ جنگی پیروز نشد. ترویج «ایران‌هراسی» از سوی آن‌ها طبیعی است.

وی افزود: آمریکا می‌خواهد در دنیای اسلام، جای دوست و دشمن را عوض کند. رژیم صهیونیستی رژیم ضعیفی است و زمانی قوی می‌شود که دشمنان مسلمان او ضعیف شوند.

وی گفت: از برخی دولت‌های کشورهای اسلامی ناامید هستیم ولی افکار عمومی نگاهی به کارکردهای جمهوری اسلامی ایران در حفظ کرامت و استقلال مسلمانان بیندازد. آیا کسی جز ایران توانست فلسطینی ها را در برابر صهیونیست‌ها به پیروزی برساند؟ آیا کسی جز ایران توانست با ظرفیت موثری به نام «حزب الله»، آن شکست تاریخی را بر اسرائیل تحمیل کند؟

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: دولت‌های عربی که علیه یمن عمل می‌کنند، اگر قدرتمندند و هنر جنگیدن دارند بجای جنگ با ملت مستضعف و مسلمان عربی که هیچ تهدید برای آن‌ها نبوده، اعلام کنند اگر فقط یک گلوله سبک و کوچک به فلسطین داده‌اند، آن وقت ما می‌گوییم که صدهاهزار موشکی که در اختیار حزب الله لبنان و مقاومت فلسطین است، چگونه عمل کرده‌است.

وی در بخشی از سخنانش گفت: نتانیاهو دارای حداقل اعتبار سیاسی است. ترجیح می‌دهم بجای گوش دادن به حرف‌های او، کارتن «گوریل انگوری» را ببینم.

سردار سلامی هم‌چنین در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: عربستان دنبال سلطه‌طلبی در جهان عرب است. طبق اطلاعاتی که ما داریم، سران این ائتلافی که شکل گرفته، فقط 6 ساعت قبل از حمله به یمن در جریان قرار گرفتند. این برای کشوری مثل مصر یک تحقیر تاریخی است و مصر نباید این تحقیر را بپذیرد. پاکستان هوشمندی به خرج داد.

وی افزود: نظام سعودی دچار چالش در داخل حاکمیت خود شده است. این‌ها برای حل این چالش و فرافکنی آن، از چنین ماجرایی (حمله به یمن) کمک گرفتند. اگر عربستان یک موفقیت منطقه‌ای به دست بیاورد، سراغ سایر همسایه‌هایش هم خواهد رفت. مشارکت این همسایه ها در جنگ یمن، خودکشی است. تجاوز به یمن، استثنایی‌ترین حماقت آل سعود بود چون در برابر ملت‌های مسلمان، از چهره اسرائیلی خود پرده برداشت.

سردار سلامی گفت: ملت یمن، شاهکارهای زیادی در طول تاریخ در مقاومت زمینی از خود نشان داده است. عثمانی‌ها می‌گفتند یمن مثل کارخانه ذوب آهن بود که سربازان ما را در خود ذوب و نابود کرد. آل سعود جرات و توان جنگ زمینی با یمن را ندارد.

وی گفت: از یمن حمایت سیاسی می‌کنیم و اگر راهش باز باشد، کمک انسان‌دوستانه هم خواهیم کرد و از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم. ما به وحدت جهان اسلام بیش از این‌ها فکر می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر این‌که «ما وارد دریای هیچ کشوری نخواهیم شد» یادآور شد: ما ملتی با تمدن هستیم و به حق حاکمیت کسی تجاوز نخواهیم کرد اما این حضور (ناوگان دریایی ایران در آبهای آزاد) اگر در هر سطحی -حتی لسانی- با تهدید دیگران مواجه شود، حتما عکس العمل‌های قدرتمندی از ما خواهند دید و خودشان هم می دانند و رفتار آنها در مورد ما تا اینجا که دیده ایم، عاقلانه بوده است.

وی تاکید کرد: تمام قدرت ایران برای حفظ کرامت، عظمت، آزادی، شرافت و عزت مسلمین و نوامیس آنهاست.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: عربستان با این کار (حمله به یمن) دیرزمانی نخواهد پایید که با عکس‌العمل های نگران کنده و مخربی مواجه خواهد شد. آل سعود در بن بست گیر کرده، نه می‌تواند این وضعیت را ادامه دهد و نه ادامه ندهد. انصار الله امروز بر 90 درصد یمن مسلط است. فرودگاهی در یمن به دست القاعده افتاده. آیا عربستان می تواند تضمین دهد که اتفاقی مثل 11 سپتامبر برای برج نشینان کشورهای عربی رخ ندهد؟

سردار سلامی اظهار کرد: ما روابط دفاعی با دولت رسمی سوریه داشته‌ایم و طبیعتا وقتی از ما کمک مستشاری بخواهند، کمک می‌کنیم. در مورد عراق هم همینطور. کمک‌های ما بدون ضربه به حاکمیت ملی این کشورهاست؛ چراکه ما می‌خواهیم از گسترش یک جریان جنایتکار جلوگیری کنیم.

وی در بخش پایانی اظهارتش نیز گفت: حضور ما در عراق به درخواست رسمی این کشور بود. مگر می‌شود بدون درخواست یک دولت رسمی، در آن کشور حضور داشت؟
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار