تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۸۶۱۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طی سال 93
6800 میلیاردریال درآمد عمومی از گمرک خرمشهر وصول شد
طی سال گذشته، افزون بر شش هزار و 814 میلیارد ریال درآمد عمومی از طریق گمرک خرمشهر وصول و به خزانه دولت واریز شد.

مدیر کل گمرک خرمشهر روز یکشنبه گفت: مجموع درآمدهای عمومی سال 93 گمرک خرمشهر در سال 93 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش 70 درصدی را نشان می دهد.

عارف باوی افزود: سال گذشته 914 هزار تن کالا به ارزش 100 میلیون دلار از گمرک خرمشهر به خارج از کشور صادر شد.

وی اضافه کرد: صادرات گمرک شلمچه با احتساب سایر گمرکات در سال 93، به وزن 2 میلیون و 841 هزار تن و به ارزش یک میلیارد و 80 میلون دلار می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 111 درصد و از نظر ارزش دلاری 75 درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرکل گمرک خرمشهر تصریح کرد: این میزان صادرات از طریق 133 هزار دستگاه کامیون حامل کالا و بیش از هزار دستگاه واگن باری و به کمک خط ریلی از طریق مرز زمینی شلمچه صورت گرفت.

باوی از سیمان، خاک رس، سنگ، قلوه سنگ، مواد آلی، گچ، آهک، سولفات باریم، مواد نباتی ، علوفه دامی و خرما به عنوان کالاهای صادراتی از گمرک خرمشهر یاد کرد و گفت:این کالاها به عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، ترکیه، کانادا، کویت، انگلستان، اسلوونی و آلمان صادر شده است.

این مسئول در گمرک خرمشهر گفت: سال گذشته همچنین، 435 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 25 میلیون دلار از این گمرک به کشور وارد شد که این میزان واردات نیز، نسبت به مدت مشابه سال قبل آن، از نظر وزن 42 درصد و از نظر ارزش دلاری یک درصد افزایش را نشان می دهد.

وی عمده کالاهای وارداتی به کشور از طریق این گمرک را خودرو، لاستیک خودرو، وسیله نقلیه موتوری، ماشین های راهسازی از قبیل لودر و بولدوزر، موتور و ژنراتور برقی، دستگاه تهویه، پیچ و مهره، اشیاء شیشه ای، پارچه، لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه و برنج برشمرد.

باوی گفت: این کالاها از کشورهای چین، هند، امارات متحده عربی، تایوان، ژاپن، کره جنوبی، بحرین، فرانسه، مالزی، اندونزی، کویت، تایلند، ترکیه، بلژیک، ایتالیا، آلمان، ویتنام، عمان و پاکستان از طریق گمرک خرمشهر به کشور وارد شد.

گمرک خرمشهر در منتهی الیه جنوب غربی خوزستان قرار گرفته است و تا خلیج فارس حدود 60 مایل فاصله دارد.

اقتصاد شهرهای آبادان و خرمشهر از دیر باز متکی به فعالیت های حمل و نقل آبی ، خشکی و بازرگانی بوده است.

بنادر آبادان و خرمشهر از زیر ساخت های مناسب بازرگانی برخوردار است.

قرار گرفتن این دو شهر در کنار آب شیرین اروندرود و کارون موقعیت بین المللی، تجاری و صنعتی نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس و امنیت آبراه اروندرود برای کشتیرانی از فرصت هایی است که بازرگانان می توانند کالاهای خود را به این بنادر وارد کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار