تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۸۶۱۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار هویزه:
حوضچه‌های آبی تالاب هورالعظیم بازگشایی می‌شود
فرماندار هویزه گفت: برای احیای تالاب هورالعظیم توافقات خوبی صورت است و حوضچه‌های ۳و ۴ آبگیری شدند که از دریچه‌های حوضچه شماره ۳ به میزان ۴ متر مربع آب در ثانیه وارد این تالاب می‌شود.

عبدالرضا سعیدی‌نیا اظهار داشت: برای احیای تالاب هورالعظیم توافقات خوبی صورت گرفته و تفاهم نامه‌های را با شرکت‌های نفتی که در این تالاب فعالیت می‌کنند منعقد شده است.

وی افزود: حوضچه‌های 3و 4 آبگیری شدند که از دریچه‌های حوضچه شماره 3 به میزان 4 متر مربع آب در ثانیه وارد این تالاب می‌شود.

فرماندار هویزه بیان کرد: با این میزان آب ورودی به تالاب می‌توان 8 تا 10 هزار هکتار از تالابهای هورالعظیم، به تدریج آبگیری و احیا شوند و همچنین بازگشایی این دریچه‌ها می‌تواند در مقابله با پدیده گرد وغبار و نیز حفاظت محیط زیست تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی اظهار کرد: البته در ماه‌های نخست سال به علت اینکه فعالیت کشاورزی و میزان آب برداشتی از تالاب کم است میزان آب موجود در تالاب در حد قابل قبولی است و عمق آب به 5 متر می‌رسد که در حق آبه تالاب تامین می‌شود.

سعیدی نیا گفت: با تفاهم نامه‌های صورت گرفته قسمت‌های که در اثر فعالیت نفتی خشک شده بودند دوباره احیا و آبگیری می‌شوند.

وی ابراز داشت: بودجه‌های مناسبی برای احیای تالاب تصویب شده که در صورت تحقق آن بخش عمده‌ای از مشکلات تالاب هورالعظیم برطرف می‌شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار