تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۸۶۱۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش 48 درصدی میزان بارش باران در خوزستان

مدیر ملی کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار با بیان این که منشاء ریزگردهای روزهای اخیر غرب کشور خارجی است، گفت: وقوع گرد و غبار طی سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.

ضیاءالدین شعاعی درخصوص ریزگردهای موجود در استان‌های غربی کشور اظهار کرد: این ریزگردها منشا خارجی و تاثیرگرفته از کشور عربستان است. شدت این ریزگرد ها در عربستان به حدی است که این کشور را با بحران مواجه کرده و به دنبال آن استان‌های هرمزگان و خوزستان را تحت تاثیر قرار داده است. البته برخی معتقدند بادهای جنوبی گرد وغبار را در ایران تشدید کرده است.

وی در رابطه با ریزگردهای اهواز بیان کرد: در روزهای گذشته در اهواز غلظت گرد و غبار به 1500 تا 1600 میکروگرم یعنی تا 10 برابر حد مجاز رسیده است اما این میزان از صبح شنبه به دو برابر حد مجاز یعنی 350 میکروگرم رسیده و روند رو به کاهش داشته است.

مدیر ملی کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار با تاکید بر اینکه تمامی استان‌های غربی کشور همچنین استان هرمزگان ، خوزستان و بوشهر در جنوب کشور تحت تاثیر گرد و غبار با منشا خارجی است، تاکید کرد: بادهای غربی از سوی عراق و جنوب شرق عربستان با وزش باد موافق، گرد و غبار را تا ایران مرکزی و استان تهران آورده است. البته غبار تهران رو به کاهش بوده یعنی PM10 و باقی مانده روز قبل است و تقویت نشده است.

کاهش بارش باران در خوزستان

مدیر ملی کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار با بیان اینکه گزارشات هواشناسی از کاهش میزان بارش در استان خوزستان حکایت می‌کند، گفت: در این استان 47 تا 48 درصد میزان بارش کاهش داشته است و شرایطی را فراهم می‌کند تا بادهای جنوبی با گرد و غبار همراه باشد.

شعاعی از افزایش وقوع گرد و غبار طی سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: با وجود اینکه وضع بارش باران در اسفند و فروردین ماه اخیر بهبود پیدا کرده است اما این شرایط در عراق وجود نداشته و میزان بارش به شدت پایین بوده است بنابراین خشکی زمین باعث وقوع گرد و غبار با منشا خارجی در سال جاری خواهد بود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار