تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۸۶۲۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:
پایش 58 هزار مرکز تهیه و توزیع موادغذایی در خوزستان
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در سال 93 مراکز تهیه و توزیع موادغذایی منطقه بیش از 58 هزار بار مورد پایش کارشناسان دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار گرفتند.

شهرام ترحمی امروز اظهار کرد: در آستانه هفته سلامت آمار عملکرد نظارتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و سامانه‌های برداشت، تولید و توزیع آب آشامیدنی در سال 93 مشخص شد.

وی، تعداد پایش‌های به‌عمل آمده از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی در سال 93 را بیش از 58 هزار بار اعلام کرد و افزود: با توجه به تعداد مراکز در منطقه تحت پوشش تمام صنوف در دوره زمانی 40 روزه حداقل یکبار مورد پایش بازرسان بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان  قرار گرفتند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان اضافه کرد: بیش از 40 درصد پایش‌های مذکور در ساعات غیراداری و ایام تعطیل انجام شده است.

ترحمی خاطرنشان کرد: در همین راستا 600 پرونده تخلف نیز تکمیل و به منظور طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و 106 واحد متخلف که اصرار بر ادامه تخلف بهداشتی داشتند مطابق مقررات پلمب شدند.

وی به تشدید کنترل سامانه‌‎های تامین آب شهرستان‌های تابعه اشاره کرد و گفت: در همین بازه زمانی بیش از 140 هزار آزمایش سنجش میزان کلر باقیمانده و همچنین  4 هزار و 297 نمونه باکتریولوژیک آب برداشت شده است.

ترحمی در پایان، همچنین از برداشت 642 نمونه ماده غذایی و صدور 819 مجوز صلاحیت بهداشتی برای اصناف در سال گذشته خبر داد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار