تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۸۶۲۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرکز جامع تکامل کودکان خوزستان راه‌اندازی می‌شود
رییس مرکز بهداشت خوزستان از راه‌اندازی مرکز جامع تکامل کودکان تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد.

دکتر سید سعید سیدیان در جلسه هماهنگی راه‌اندازی مرکز جامع تکامل کودکان اظهار کرد: دوران كودكي مهم‌ترين و حساس‌ترين مرحله رشد و شكل‌گيري شخصيت و هويت انسان بوده و سلامت جسمي، رواني و عقلي انسان و در بعد وسيع‌تر جامعه، وابستگي مستقیمی به چگونگي و كيفيت اين دوره از زندگي دارد.

وی تصریح کرد: مراقبت از کودک، حمایت، آموزش، رشد و تکامل مطلوب، از دوره لقاح آغاز شده و نه تنها مراقبت کودک بلکه مراقبت از مادر نیز برای بقا و رشد و تکامل کودک حائز اهمیت است.

سیدیان افزود: کودکانی که از مراقبت مطلوب برخوردارند، در آموزش و سایر خدمات اجتماعی نیز پیشرو بوده و در آینده نیز نقش موثرتری در پیشرفت جامعه خواهند داشت.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر لزوم توجه خاص به تکامل کودکان در سنین زیر 8 سال و به ویژه زیر 5 سال، گفت: هزینه‌ای که در این زمینه انجام می‌شود، در واقع به منزله سرمایه‌گذاری بوده و در نهایت موجب کاهش هزینه‌های بخش سلامت می‌شود.

وی از راه‌اندازی مرکز جامع تکامل کودکان تا پایان اردبیهشت ماه خبر داد و عنوان کرد: در این مرکز به تمام کودکانی که بر اساس غربالگری تست ASQ دارای مشکل تکاملی بوده و توسط مراکز بهداشتی درمانی شهرستان‌های تابعه و یا بخش خصوصی  ارجاع داده می‌شوند، خدمات مداخله‌ای از جمله کاردرمانی ارائه خواهد شد.

سیدیان ادامه داد: والدین این کودکان نیز در رابطه با نحوه برخورد با کودکان دارای مشکل تکاملی و انجام فعالیت‌های اصلاحی در زندگی روزمره آموزش خواهند دید.
:
:
:
آخرین اخبار