تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۸۶۲۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیاست نادرستی به نام ممنوعیت کشت در خوزستان
عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي گفت: سياست ممنوعيت كشت، سياست غلط و غير رسمي است كه متأسفانه بر بخش كشاورزي سايه افكنده است.

حجت ‌الاسلام سید محمد سادات ابراهيمي اظهار كرد: برخي از مسئولان در شرايط كمبود آب به جاي اقدام در جهت بهينه​سازي مصرف، به سیاست ممنوعيت كشت و در نهايت واردات محصولات كشاورزي رضايت مي​دهند.

وي افزود: ممنوعیت کشت سياستی نادرست و برخلاف سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتي است که این مساله در بلند مدت مردم را روز به روز به كالاها و محصولات خارجي وابسته​تر و رونق اقتصادي را كمتر می‌کند و بيكاري را شدت مي‌بخشد.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی تصریح‌کرد: معتقدیم در شرايط كمبود آب بکارگیری راهكارهاي نوين آبياري در بخش كشاورزي مي​تواند بسیار اثر بخش باشد که متأسفانه مسئولان متولی به جاي آموزش كشاورزان در زمینه بكارگيري روش​هاي نوين آبياري، صورت مسأله را پاك و ممنوعيت كشت را اعلام مي​كنند.

وی عنوان كرد: پرداخت معوقه ممنوعيت كشت يكي از روش​هاي ديگري است كه در شرايط ممنوعيت كشت بايد انجام داد. اين اقدام در برخي استان​ها همچون استان اصفهان انجام و مبلغي به عنوان غرامت عدم كشت به كشاورزان پرداخت شده است.

نماينده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شوراي اسلامي با بیان اینکه خوزستان قطب توليد محصولات كشاورزي است و اقتصاد بيشتر مردم آن از بخش كشاورزي تأمين مي​شود، خاطرنشان کرد: ممنوعيت كشت اعلام شده در برخي حوضه​هاي آبي قطعا ضربه بزرگي به اقتصاد اين استان وارد مي​كند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار