تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۸۶۲۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خسارت پنج‌هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی‌ دزفول
مدیر جهاد کشاورزی دزفول از خسارت پنج هزار و 155 میلیارد ریالی بخش کشاورزی این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

احمد زارعی روز دوشنبه افزود: خشکسالی ، ریزگردها ، تگرگ و توفان در سال 93 به مزارع کشاورزی ، باغ های مرکبات و مزارع گل و نیز بخش طیور و دام و زنبورداری در دزفول خسارت جدی وارد کرد.

وی مشکل بازار فروش محصولات کشاورزی را از دیگر خسارت های وارده به کشاورزان دزفول در سال گذشته برشمرد و افزود: بخش کشاورزی دزفول در سال گذشته متحمل خسارت زیادی شده که باید نسبت به جبران این خسارت ها اقدام شود.

دبیر انجمن صنفی کشاورزان دزفول نیز وضعیت کشاورزی این شهرستان را به دلیل خشکسالی ، بارش ترگ و توفان و پدیده ریزگردها در سال گذشته بحرانی توصیف کرد.

سیدمرتضی پورموسوی ضمن انتقاد از عملکرد بانک ها در خصوص ارایه تسهیلات بانکی به کشاورزان افزود: با وجود اینکه کلیه بانک های عامل موظف به ارایه تسهیلات به کشاورزان می باشند غیر از بانک کشاورزی هیچ کدام از بانک ها با کشاورزان همکاری نداشته و به وظیفه خود عمل نکردند.

دبیر انجمن صنفی کشاورزان دزفول عملکرد بانک های عامل در زمینه کشاورزی را خلاف قانون دانست و گفت: به رغم خسارت سنیگن وارده به بخش کشاورزی دزفول تنها کشاورزانی که مزارع آنها زیر پوشش بیمه قرار دارد خسارت دریافت کردند.

پورموسوی افزود: تاکنون هیچ گونه اعتباری برای پرداخت خسارت به کشاورزان ابلاغ نشده است.

در شهرستان دزفول با 90 هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت سالانه دو میلیون تن محصول تولید می شود.

16 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی دزفول مشغول فعالیت هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار