تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۸۶۳۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جشن زمین پاک در مدارس کلانشهر اهواز برگزار شد
خوزنیوز: مراسم جشن زمین پاک در مدارس کلانشهر اهواز برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ در مراسم نمادین این روز که با حضور مسئولین استان در دبیرستان دخترانه مهشاد شیرازی در شهر اهواز برگزار گردید، جمال شاکری معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در سخنرانی خود بر اهمیت توجه به مسائل محیط  زیست پرداخت و گفت: از آنجا که امسال هفته زمین پاک با برنامه های هفته سلامت همزمان شده است باید توجه به سلامت زمین نیز داشته باشیم .

وی با اشاره به شعار " زمین پاک با حفاظت از آب و خاک" گفت: باید به گونه ای حرکت کنیم که این شعارها به واقعیت تبدیل شود، چرا که مسائل زیست محیطی یک مساله جهانی است که همه مردم کره زمین با آن مواجه هستند که به گرمایش زمین ، تخریب لایه اوزون و ... میتوان اشاره نماییم.

شاکری درخصوص اهمیت توسعه پایدار گفت: ما باید در مسیر توسعه پایدار حرکت کنیم و باید به گونه ای عمل نماییم تا دیدگاه ها نسبت به محیط زیست تغییر کند و مشارکت مردم را برای حفاظت از محیط زیست داشته باشیم . همان گونه که در اصل 50 قانون اساسی از مردم خواسته شده تا در حفاظت از محیط زیست به عنوان یک وظیفه عمومی عمل نمایند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت محیط زیست اشاره نمود و گفت: دیدگاه ها و رهنمودهای رهبر انقلاب ، فصل جدیدی در حوزه محیط زیست ایجاد نمود و از دانش آموزان خواست که به اهمیت محیط زیست و مسئله تفکیک پسماندها در منزل توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خوزنیوز؛ در این مراسم نمایشگاهی از نقاشی و فعالیتهای زیست محیطی دانش آموزان نیز به نمایش گذاشته شد.
:
:
:
آخرین اخبار