تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۸۶۳۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایرج نظری:
بیماری‌های قلبی ، سرطان و تصادفات سه عوامل بزرگ مرگ و میر در جامعه هستند
درمان، خط آخر همه مسائل است و تا پیش از آن اگر اقدامات پیشگیرانه انجام شود، قطعا" به بسیاری از درمان هایی که در حال حاضر در حال انجام است نیازی نخواهد بود و می توان از بسیاری از نیروهای انسانی و امکانات در جای دیگر استفاده نمود
خوزنیوز: نشست خبری هفته ملی سلامت 1394 با حضور اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، بهزاد شریف مخمل زاده معاون غذا و دارو، ایرج نظری معاون درمان و سعید سیدیان معاون بهداشتی دانشگاه و نیز تعداد کثیری از اصحاب رسانه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این نشست ضمن خیر مقدم به حضار و اصحاب رسانه گفت: امید داریم با اتکاء به شعار روز جهانی بهداشت و رعایت ایمنی کامل غذا و ارتقاء سلامت سفره مردم، بحث درمان کمرنگ تر گردد و نیاز چندانی به درمان نداشته باشیم.

ایرج نظری اظهار داشت: درمان، خط آخر همه مسائل است و تا پیش از آن اگر اقدامات پیشگیرانه انجام شود، قطعا" به بسیاری از درمان هایی که در حال حاضر در حال انجام است نیازی نخواهد بود و می توان از بسیاری از نیروهای انسانی و امکانات در جای دیگر استفاده نمود.

معاون درمان دانشگاه ادامه داد: اگر یک گذار تاریخی بر مسائل درمانی داشته باشیم، متوجه می شویم که بسیاری از بیماریها تا پیش از این ناشی از عدم  پیشرفتگی، عدم توسعه یافتگی و عدم آشنایی به اطلاعاتی که مردم به این مسائل دارند و اکثر بیماریهای ما بیماریهای عفونی، بیماریهای غیرواگیر، بیماریهای ناشی از محیط زیست بوده اند، اما امروزه شکل این بیماریها تغییر کرده و به همین دلیل سیاست گذاری های ما هم در بحث پیشگیری و هم درمان متفاوت خواهد بود.

وی تصریح داشت: توانستیم در مقابل بیماریهای واگیردار و قدیمی مقابله کنیم و برخی از بیماریها را کاملا" از بین ببریم ولی بیماریهای جدیدی نیز که شاید به خاطر پیشرفتهای صنعتی، بهداشتی و محیطی بوده اند در این میان حاصل شده اند.

نظری با بیان اینکه بیماریهای قلبی عروقی، سرطانها و تصادفات سه عوامل بزرگ مرگ و میر در جامعه ما هستند گفت: امروز ما درگیر بیماریهایی مثل دیابت، فشارخون،  قلبی و چاقی مفرط  هستیم که این مسائل ناشی از عدم  اطلاعات و نداشتن برنامه مناسب در زمینه پیشگیریهای بیماری است.

معاون درمان دانشگاه افزود: سعی ما باید در جلوگیری از بیماری و همه جانبه نگری بر کل مسائل اجتماعی باشد. در بحث سلامت در سال گذشته با تغییر سیستم ساختاری در بهداشت و درمان یک تحول نظام سلامتی را به صورت وسیع شروع کرده ایم و امید داریم با ادامه پیدا کردن آن بتوانیم در زمینه ها ی مناسب به ویژگی های لازم دست یابیم.

وی افزود: علاوه بر بحث خانه های بهداشت، در مراکز درمانی سطح یک و دو و در مراکز سطح بالا نیز تحولات ویژه ای را  توانستیم انجام دهیم.

 وی در پایان ضمن بیان اینکه حدود 71 متخصص در شهرهای مختلف تحت پوشش دانشگاه جهت ارائه خدمات تخصصی توزیع شده اند و در خصوص بیماران صعب العلاج و بیماران خاص حدود 20 درصد افزایش بار مراجعه داشته ایم، خاطرنشان ساخت:  سعی شده است به این صورت گامی در ایجاد عدالت در سلامت و دسترسی عادلانه آحاد محتلف اجتماعی به خدمات درمانی را پیش برده باشیم و آن را افزایش داده باشیم.

:
:
:
آخرین اخبار