تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۸۶۳۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برخی کشاورزان رامهرمزی از روی ناچاری کارگری می کنند
رییس نظام صنفی کشاورزی رامهرمز گفت:شرایط برای کار کشاورزی سخت شده و برخی کشاورزان این شهرستان از روی ناچاری به شغل هایی مانند کارگری روی آورده اند.

سیاوش فریدونی روز سه شنبه افزود: بسیاری از کشاورزان به دلیل نداشتن توان مالی، زمین های خود را بدون کود و بذر اصلاح شده کشت می کنند.

وی با بیان اینکه قیمت محصولات کشاورزی با تورم موجود تناسبی ندارد، گفت: بسیاری از کشاورزان به دلیل کم آبی و مشکلات دیگر حتی یک تن گندم از هر هکتار هم برداشت نمی کنند و سوال ما این است که کشاورزان چگونه می توانند با این شرایط زندگی خود را اداره کنند؟

فریدونی، پرداخت یارانه مستقیم به کشاورزان در بخش نهاده ها و یا افزایش قیمت خرید محصولات کشاورزی را خواستار شد تا کشاورزان بیش از این متضرر نشوند.

رییس نظام صنفی کشاورزی رامهرمز همچنین با اشاره به انتظاراتی که برای به روز شدن کشاوران وجود دارد،گفت: تا زمانی که کشاورز بنیه اقتصادی قوی نداشته باشد چگونه می تواند به روز شود؟ این در حالیست که در دو سال گذشته قیمت اداوات کشاورزی بالا رفته و درصد تسهیلات هم به 17 درصد رسیده که پرداخت آن برای کشاورز سنگین است؛ از سوی دیگر بانک ها نیز اسناد زراعی را به عنوان وثیقه نمی پذیرند.

وی پیشنهاد کرد که برای مکانیزه شدن بخش کشاورزی، در هر شهر چند شرکت زراعی با ادوات کامل و با مدیریت نظام صنفی کشاورزی راه اندازی شود.

فریدونی در ادامه اظهار کرد: یکی از مشکلات کارفرمایان کشاورزی این است که زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند در حالی که کشاورزان مالک زمین، خود به کار کشاورزی اشتغال دارند و دولت باید کمک کند تا کارفرما هم بیمه شود.

شهرستان رامهرمز در شرق خوزستان و اهواز، دارای اراضی حاصلخیز کشاورزی است و سالیانه حدود 39 هزار هکتار به زیر کشت گندم، و پنج هزار هکتار به زیر کشت محصولات تابستانه مثل برنج، کنجد، ذرت، لوبیا و ماش، سبزیجات برگی، صیفی جات، سیر و... می رود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار