تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۸۶۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تجاوز عربستان به یمن متوقف شد
ائتلاف عربستان از توقف عملیات تجاوزکارانه خود به یمن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عربستان شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که عملیات موسوم به "توفان قاطعیت" علیه یمن را متوقف کرد.

عربستان مدعی شد که دلیل توقف این عملیات، دستیابی به اهداف تعیین شده است.

تجاوز جنگنده‌های ائتلاف عربستان به مناطق مختلف یمن که از 26 مارس آغاز شده بود، شمار قابل توجهی کشته و مجروح برجا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع عربستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ائتلاف تحت رهبری این کشور اکنون وارد مرحله‌ای جدید تحت عنوان "عملیات احیای امید" در یمن خواهد شد. بر اساس این بیانیه، محوریت این ائتلاف در این مرحله، عملیات ضدتروریستی، عملیات امدادرسانی و احیای مذاکرات سیاسی در یمن خواهد بود.

شبکه العربیه گزارش داد، احمد العسیری، سخنگوی توفان قاطعیت گفت: عملیات احیای امید از ساعت 12 بامداد امشب آغاز می‌شود. در این عملیات بر امدادرسانی و تضعیف حوثی‌ها تمرکز می‌شود.

وی ادامه داد: ائتلاف همچنان پا برجاست و عملیات نظامی پایان نمی‌یابد. در عملیات جدید، اقدام سیاسی و دیپلماتیک همراه با اقدامات نظامی صورت می‌گیرد.

گزارش‌های بین المللی حاکی است که در این حملات تجاوزکارانه حدود 950 تن کشته و سه هزار و 500 تن دیگر مجروح شده‌اند. این آمار شامل قربانیانی که اجساد آنان به بیمارستان‌ها نرسیده است، نمی شود.

منابع یمنی اعلام کردند که طی حملات 2 روز گذشته جنگنده های ائتلاف عربستان به مناطق مختلف این کشور، 98 نفر کشته و 946 نفر مجروح شدند. در حمله دیروز به صنعا، حدود 50 تن کشته شدند. به دلیل هدف قرار گرفتن مناطق مسکونی و تأسیسات شهری و زیرساخت‌ها در این حملات تجاوزکارانه، شمار قابل توجهی از این قربانیان زن و یا کودک هستند.

شبکه المسیره نیز در حالی که عربستان و متحدانش از پایان عملیات علیه یمن خبر داده‌اند، از حمله هوایی سعودی‌ها به دو منطقه مجز و سحار در این کشور طی آخرین ساعت امروز خبر داد.

* پیش‌بینی معاون وزیر خارجه کشورمان درباره توقف جنگ علیه یمن

ادعای عربستان مبنی بر توقف حملات نظامی به یمن به دلیل "تحقق اهداف"، در حالی است که حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی - آفریقایی وزیر خارجه کشورمان بعد از ظهر امروز پیش بینی کرد که حملات نظامی عربستان به یمن در ساعات آینده متوقف شود.

امیر عبداللهیان در آغاز نشست سه جانبه معاونان وزرای خارجه ایران، سوئیس و سوریه اظهار داشت: تحولات یمن یکی از موضوعاتی است که دستگاه دیپلماسی کشورمان به آن توجه دارد و خوش‌بین هستیم که در ساعات آینده، پیرو مجموع تلاش هایی که شده است، شاهد توقف حملات نظامی به یمن باشیم.

وی اضافه کرد: ما خوش‌بینیم که در ساعات آینده شاهد آن باشیم که گروه های مختلف یمنی بر سر میز مذاکره گرد آیند و برای تقویت روند سیاسی در این کشور تلاش کنند.

امیرعبداللهیان در پایان ابراز امیدواری کرد خوش‌بینی در خصوص توقف حملات نظامی به یمن در ساعات آینده به نتایج روشن و مشخصی برسد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
farid
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
0
واقعا باعث خجالته که سردمدار دول عربی اینجور به جان همسایه اش افتاده. ال شیطان = ال صعود
:
:
:
آخرین اخبار