تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۸۶۴۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اهواز معارفه شد
جلسه تودیع و معارفه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز صبح سه‌شنبه (یکم اردیبهشت 94) در تالار اجتماعات اداره کل برگزار شد.

همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در این مراسم گفت: امیدوارم با خلاقیت و تجربیاتی که آقای جوروند دارند فضای مناسب‌تر و روان‌تری به وجود آید و کارها با تسریع بهتری انجام شوند.

وی افزود: حجم بسیاری از کارها و فعالیت‌های فرهنگی در شهر اهواز به عنوان مرکز استان انجام می‌شود و ما نیت‌مان نیز همین است که اداره کل کارهای ستادی و کلان را در حوزه فرهنگ پیگیری کند و کارهای اجرایی به ادارات شهرستان‌ها واگذار شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: اتفاقات خوبی در اهواز در حال انجام است. سالن‌هایی که سال‌ها به هر دلیل فعالیت عمرانی آن‌ها کاسته شده بود، اواخر سال گذشته کلنگ خوردند. ساخت تالارهای نمایش و همایش آغاز شده است که این موضوع به رونق فضای فرهنگی شهر اهواز کمک بسیاری خواهد کرد و انجمن‌ها سامان خواهند گرفت.

قنواتی در ادامه به موضوع «اهواز پایتخت کتاب ایران» اشاره کرد و گفت: اهم فعالیت‌های فرهنگی و هنری ما در سال جاری به حوزه کتاب اختصاص خواهد داشت و در نمایشگاه کتاب نیز موقعیت ویژه‌ای خواهیم داشت و برنامه‌های مناسبی را ارایه خواهیم کرد.

وی افزود: اهواز دارای هنرمندان و فرهیختگان بسیاری است که توانمندی‌های بسیاری دارند و کمتر جای دیگری را می‌توان مانند اهواز دید. باید از این فضا و توانمندی‌ها استفاده کنیم و همچنین از همکاری و کمک شهرداری، فرمانداری و دیگر مسؤولان شهر اهواز نیز استفاده کنیم.

وی گفت: مکتب اسلام آن قدر بزرگ و گسترده است که ما همواره می‌توانیم با استفاده از مباحث مختلف این مکتب در خلق آثار فرهنگی و هنری استفاده کنیم و امیدوارم بتوانیم با همکاری و همدلی از توانمندی‌های همه مردم در همه حوزه‌ها بهره بگیریم.

در ادامه مراسم انوشیروان بهرامی، رییس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز، گفت: شهر اهواز به دلیل وسعتی که دارد فعالیت‌های فرهنگی و هنری آن نیز بسیار گسترده است و ما با همکاری و تلاش همکاران سعی کردیم سطح فعالیت‌ها را بالاتر ببریم.

وی افزود: در حال حاضر 38 آموزشگاه آزاد هنری، شش شرکت تهیه و تولید و تکثیر آثار صوتی، هفت شرکت تولید فیلم‌های کوتاه، سه آموزشگاه آزاد سینمایی، 89 موسسه فرهنگی و هنری و 76 چاپخانه در حال فعالیت هستند.

بهرامی ادامه داد: در سال گذشته همچنین 38 مجوز کانون تبلیغاتی و سه مجوز انتشارات صادر شده است.

همچنین محمد جوروند، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، گفت: همکاران ما در اداره اهواز بدون تردید تلاش بسیاری کرده‌اند اما انشاءالله در ادامه با یک برنامه مشخص و در یک مسیر روشن فصل جدیدی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری اهواز باز خواهیم کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری و همدلی همکاران و هنرمندان فضای مقبول و با نشاطی در اهواز ایجاد شود.
:
:
:
آخرین اخبار