تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۸۶۴۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار پليس فتا خوزستان ؛
رعايت چند نکته در کافي‌نت ها !
خوزنیوز: استفاده از اينترنت انقدر همگير شده که حتي زماني که انسان در سفر هست نياز دارد تا براي پيشبرد کارهاي خود به اينترنت دسترسي داشته باشد از همين رو با مراجعه به کافي‌نت ها اين نياز خود را رفع مي‌کند.

برطرف کردن اين نياز مي تواند ضررهايي را براي ما داشته باشد از قبيل لو رفتن اطلاعات شخصي. به عنوان مثال اگر وارد يک کافي‌نت شويد تا وب‌سايت خود را بروز کنيد احتمال اين که نام کاربردي و کلمه عبور شما توسط افرادي که انجا هستند ديده شود وجود دارد و از ان گذشته استفاده از رايانه در کافي‌نت براي همه آزاد است و ممکن است يکي از آن‌ها اقدام به نصب بدافزارهايي کرده باشد تا بتواند به وسيله آن اطلاعات نوشته شده توسط آن رايانه ثبت کند و اينجاست که مشکل بزرگ شروع مي شود مثل لو رفتن اطلاعات بانکي و نام کاربري و کلمه عبور شما. اما براي اين که به اين مشکلات برخورد نکنيد به چند نکته ساده زير دقت کنيد:

1- قبل از استفاده از يک رايانه عمومي اطمينان حاصل کنيد که در اطراف شما چشم هاي نامحرمي نباشد.

2- اگر نياز به وارد کردن اطلاعاتي مانند نام کاربري و کلمه عبور هستيد از صفحه کليد مجازي استفاده کنيد تا اگر بدافزاري روي ان رايانه نصب بود نتواند آنرا ثبت کند.

دقت کنيد: قبل از استفاده از رايانه عمومي به کيس نگاه کنيد که در نقطه اتصال صفحه کليد به کيس توسط کابل قطعه اضافه وجود نداشته باشد.

3- به هيچ عنوان هنگام ورود به شبکه‌هاي اجتماعي و بقيه مکان‌هايي که نياز به وارد کردن کلمه عبور دارند از گزينه مرا به خاطر بسپار استفاده نکنيد.

4- در فرصت مناسب کلمات عبور خود را تغير دهيد.

5- تا جاي امکان اطلاعات بانکي خود را توسط کامپيوترهاي عمومي وارد نکنيد اما اگر مجبور شديد با رعايت نکات اول و دوم و سوم اين کار را انجام دهيد و در پايان کار خود کلمه عبورتان را تغير دهيد.

6- از نصب بودن انتي ويروس و ديوار اتش روي سيستم مطمئن شويد.

7- مراقب باشيد که صاحب کافي نت توسط شبکه مانيتور شما در نظر نگيرد.

8- بعد از استفاده از رايانه عمومي از تمام حساب هاي کاربري خود کاملا خارج شويد.

9- تاريخچه مرورگر را پاک کنيد ميتوانيد با زدن دکمه هاي ترکيبي ctrl+shift+delete اين کار را انجام دهيد.

10- اگر فايلي را دانلود کرده ايد بعد از برداشتن ان را پاک کنيد.

11- به هيچ‌ شخصی اعتماد نکنيد.
:
:
:
آخرین اخبار