تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۸۶۴۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نوبخت خبر داد:
افزایش ۱۵ درصدی حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان
سخنگوی دولت گفت: در جلسه امروز هیأت وزیران، افزایش ۱۵ درصدی حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ تصویب شد.

در حاشیه جلسه هیأت دولت امروز با بیان این که هیئت وزیران امروز همچنین آیین نامه های اجرایی تبصره های 15 و 17 قانون بودجه سال 94 را به تصویب رساند ، گفت: هیئت دولت به تدریج در حال تصویب همه آیین نامه های اجرایی قانون بودجه سال 94 کل کشور است.

نوبخت در پاسخ به این سوال که براساس تبصره 20 شناسایی و حذف یارانه بگیران پردرآمد ازجانب دولت اجرایی شده است یا خیر؟ افزود: تبصره 20 در باره چگونگی منابع و مصارف و احیاناً حذف گروه هایی از افراد یارانه بگیر است.

وی گفت: البته برای اجرای این تبصره باید آیین نامه اجرایی آن در دولت تصویب شود که هنوز به این تبصره نرسیده ایم.

نوبخت گفت: آنچه در بند (ه) تبصره 20 قانون بودجه تاکید شده این است که دولت موظف است افراد پردرآمد را مشخص و با تصویب آیین نامه اجرایی یارانه پردرآمدها را قطع کند.

وی افزود: تصویب آیین نامه اجرایی به دولت واسپاری شده است.

سخنگوی دولت گفت: بنابر این چون این آیین نامه هنوز تصویب نشده این اقدام صورت نگرفته است.
وی افزود: براساس تکلیف بودجه سال 94 تا الان هیچ یارانه بگیری از دریافت یارانه ها حذف نشده است.

نوبخت گفت: البته کسانی که در خارج از کشور زندگی می کنند یا افرادی که به نحوی اطمینان حاصل شده که پردرآمد هستند و قبلاً حذف شده بودند یارانه آنها همچنان حذف است و ما حذف جدیدی نداشته ایم.

وی افزود: بنابر این آنچه در فروردین امسال اتفاق افتاد ناشی از تشخیص تبصره 21 بودجه سال 93 کل کشور بوده است که براساس آن ایرانیان خارج از کشور حذف شدند و البته در صورتی که درباره تبصره 20 بودجه سال 94 آیین نامه اش را مصوب کنیم حتماً به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد.

خبرنگار ما از نوبخت پرسید: آیا خبر حذف 5 گروه جدید یارانه بگیران را که در روزهای اخیر در رسانه ها منتشر شده است، تأیید می کنید؟ گفت: این صحت ندارد.

وی افزود: چون باید برای حذف افراد یا گروه های جدید تبصره 20 بودجه 94 مصوب شود و هنوز این اتفاق نیفتاده بنابر این ، این موضوع صحت ندارد.

سخنگوی دولت گفت: براساس بودجه سال 94 به هیچ وجه افرادی مشمول این حذف نیستند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار