تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۸۶۴۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کوچ پرندگان مهاجر از شمال خوزستان آغاز شد
با افزایش دما و گرم شدن هوا در استان خوزستان مهاجرت انواع پرندگان مهاجر از تالاب ها و حاشیه رودخانه های منطقه شمال خوزستان آغاز شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول روز چهارشنبه گفت: این پرندگان که مناطق سردسیر سیبری برای زمستان گذرانی به آبگیرهای منطقه شمال خوزستان مهاجرت کرده بودند ، مهاجرت خود را به مناطق سردسیر آغاز کردند.

فرهاد قلی نژاد زیستگاه‌های حاشیه رودخانه دز و بالارود ، دریاچه سد دز ، آبگیرهای منطقه شهیون و سردشت و میکروتالاب های جنگل دز ، تالاب حاجات ، تالاب باقر ، تالاب میانرود و تالاب های عباس آباد و زاویه ها را محل زیست این پرندگان مهاجر در فصل زمستان در شمال خوزستان و منطقه دزفول عنوان کرد.

وی این پرندگان را شامل کشیم ، باکلان (قره قاز) ، انواع مرغابی ، تنجه ، آنقوت و سایر پرندگان عنوان کرد و افزود:پرندگان مهاجر برای سپری کردن فصل گرما به مناطق سردسیر شمالی مهاجرت می کنند و با آغاز فصل پاییز باردیگر به منطقه شمال خوزستان مهاجرت خواهند کرد.

میکروتالاب‌های پارک ملی دز شامل تالاب یعقوب، تالاب حاجات، باقر ، میانرود ، دریاچه سد دز و رودخانه دز زیستگاه زمستانی پرندگانی هستند که همه ساله از نقاط مختلف کره زمین به این مناطق مهاجرت می کنند.

برای جلوگیری از شکار پرندگان مهاجر و حفاظت از آنها شکار در تالاب‌های پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز ممنوع می باشد.

پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز رویشگاه جنگلی نیمه گرمسیری حاشیه رودخانه دز از جمله زیستگاه های ارزشمند پرندگان و حیات وحش می باشد که دارای میکروتالاب‌های منحصر بفرد و زیستگاه غنی انواع آبزیان و پرندگان است.

برخی از پرندگان مهاجر همه ساله با طی صدها کیلومتر برای زمستان گذرانی به منطقه شمال خوزستان مهاجرت می‌کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار