تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۸۶۴۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرخابی:
حوزه هنری آمادگی معرفی شهید جنت مکان در قالب تولیدات هنری را دارد
سرپرست حوزه هنری خوزستان گفت: حوزه هنری این استان آمادگی معرفی شهید حبیب جنت مکان در قالب تولیدات هنری را دارد.

عليرضا چرخابی در دیدار با خانواده شهید حبیب جنت مکان اظهار كرد: شهيدان زنده اند و اين جمله معروف كه شهادت هنر مردان خداست مصداق عمل اين افراد بزرگ است.

وی افزود: اين هنرمندان، هنر انقلابی را به عنایت معنای هنر نشان داده اند و به این درجه از کمال و معرفت رسیده اند که از سجایای اخلاقی شهیدان است.

سرپرست حوزه هنری خوزستان عنوان كرد: اين شهيدان از جمله شهيد حبيب جنت مكان سرمایه های جاودانی هستند که الگوهای خوبی برای جامعه و جوانان ما هستند.

چرخابی تصريح كرد: شهادت اين افراد طليعه ای برای نسل جوان است. خصوصيات اين افراد بايد الگوسازی و مستند سازی شود تا اين افراد به عنوان الگوهايی برای جامعه و نسل های آينده باشند.

وی اعلام كرد: حوزه هنری استان خوزستان آمادگی دارد كه شخصیت و زندگی و خصوصيات و ارزشهای شخصيتی اين شهدا از جمله شهید جنت مکان را در قالب تولیدات هنری معرفی کند.

وی افزود: آثار هنری و نقش آفرینی شهید جنت مکان در عرصه سینما و تلویزیون کشور از جمله آثار ماندگاری هستند که به عنوان سرمایه ای معنوی نسل انقلاب اثرگذاری خوبی بر جریان هنر انقلاب اسلامی دارند.

در این نشست کریم جنت مکان برادر بزرگ شهید با ذکر خاطراتی، سردار شهید حاج حبیب جنت مکان را الگویی کامل از سجایای اخلاقی معرفی کرد که در بین برادر عراقی به ابوالمکارم معروف بوده است.

وی با اشاره به برخی آثار هنری شهید جنت مکان از جمله نقش آفرینی در سریال مختارنامه به سوابق هنری این شهید بزرگوار در عرصه هنر انقلابی اشاره کرد.

جنت مکان در پایان خواستار ساخت مستندی از شخصیت و زندگی شهید حاج حبیب جنت مکان شد.

سردار شهید حاج حبیب جنت مکان از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، جانباز و هنرمند متعهد انقلابی است که با حضور در عراق به عنوان مدافع حرم در روز ۲۶ فروردین ماه امسال توسط گروهای تروریستی داعش در عراق به فیض عظمای شهادت نائل آمد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار