تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۸۶۴۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بصره :
روابط صنعتی بصره و خوزستان توسعه می‌یابد
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بصره گفت: روابط صنعتی دو استان بصره و خوزستان توسعه پیدا می‌کند.

ابراهیم سالم ابراهیم در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار کرد: فناوری و پیشرفت‌هایی که در زمینه صنایع پتروشیمی در استان خوزستان شاهد بودیم را بسیار ارزنده و مثبت ارزیابی می‌کنم.

وی افزود: در این منطقه در تمام زمینه‌ها به ویژه در زمینه تولید پلی‌اتیلن که یک ماده مهم مورد نیاز بازار عراق است و همچنین فرآورده‌های دیگر پتروشیمی پیشرفت‌های بسیار خوبی به دست آمده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بصره با تأکید بر توسعه روابط با صنایع پتروشیمی استان خوزستان، خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده شاهد توسعه روابط دو کشور به ویژه در زمینه صنایع پتروشیمی باشیم.

ابراهیم سالم ابراهیم متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران و استان خوزستان دارای قابلیت‌های بسیار ارزشمندی در زمینه‌های صنعتی، علمی و پژوهشی است و ما امیدواریم پس از این بازدید به یک سری نتایج مهم و تفاهم‌نامه کتبی دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم این تفاهم‌نامه به عنوان راهکار و نقشه راهی برای همکاری مشترک بین استان خوزستان و استان بصره و به طور کل کشور عراق تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بصره در ادامه به توافق اخیر جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 در لوزان اشاره کرد و گفت: بدون شک با این دستاورد در آینده شاهد شکوفایی و پیشرفت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها خواهیم بود.

ابراهیم سالم ابراهیم با بیان اینکه توافق‌نامه لوزان پیروزی و هدیه‌ای برای مردم دو کشور و دو استان خوزستان و بصره، خاطرنشان کرد: بدون شک رسیدن به این تفاهم این مسیر را خواهد گشود که ما بتوانیم در زمینه آموزش، بازسازی، تجهیز و آغاز به کار دوباره برخی کارخانه‌های استان بصره که دچار مشکل شده بودند از دستان توانمند ایرانی و متخصصان خوزستانی بهره‌مند شویم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بصره همچنین امروز در صدر هیئتی از مدیران ارشد صنعت پتروشیمی استان بصره عراق از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر بازدید کرد.

در این بازدید عبدالکریم فدعمی، مشاور استاندار و مدیرعامل سازمان همیاری‌ شهرداری‌های استان مدیرعامل شرکت پتروشیمی بصره و هیئت اقتصادی وی را همراهی می‌کرد.

ابراهیم سالم ابراهیم پس از بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در نشست خبری به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

بازدید از اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و تأسیسات بندری امام خمینی (ره) و منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره) آخرین برنامه مدیرعامل شرکت پتروشیمی بصره و هیئت همراه بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار