تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۸۶۴۸۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واگن های خالی قطار اندیمشک ، شوشتر
با گذشت بیش از دو سال از راه اندازی قطار مسافربری در مسیر اندیمشک ، شوشتر این قطار همچنان مورد استقبال قرار نگرفته و کماکان واگن های خالی از مسافر در این مسیر در تردد می باشند.

در شرایطی که حمل و نقل ریلی در مقایسه با سایر بخش های حمل و نقل از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر بوده و آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کند برنامه ریزی برای بیشترین بهره وری از این بخش با هدف استفاده حداکثری مردم از حمل و نقل ریلی ضروری است.

سالانه 15 میلیون تن بار و چهار میلیون نفر مسافر در استان خوزستان از طریق شبکه های ارتباطی ‏جابجا می شود که بخش مهمی از این جابجایی از طریق خطوط ریلی انجام می شود.‏

راه آهن ناحیه زاگرس در طول سال های اخیر به دلیل ظرفیت در جابجایی بار و مسافر نقش ‏اساسی داشته است به طوریکه در نوروز امسال روزانه بیش از 13هزار نفر مسافر از طریق این خط ریلی جابجا شدند.‏

در حالیکه در بسیاری از مسیرها از جمله مسیر استان خوزستان به تهران و مشهد همچنان تقاضا برای افرایش ظرفیت قطارهای مسافری بالاست و در فصل تابستان با تراکم مسافر و کمبود قطار روبروست ، راه اندازی قطار در مسیرهایی که چندان مورد استقبال مردم قرار نمی گیرد جای سووال دارد.

با گذشت بیش از دو سال از راه اندازی قطار مسافربری در مسیر اندیمشک به شوشتر این قطار تاکنون مورد استقبال مردم قرار نگرفته و به دلیل نزدیکی فاصله این دو شهر تردد با خودرو سریعتر و مقرون به صرفه تر است.

قطار اندیمشک ، شوشتر روزانه سه رام در این محور تردد دارد در حالیکه به گفته شاهدان ‏عینی روزانه حدود 10 مسافر از این قطار استفاده می کنند.

هزینه پرداخت کارکنان راه آهن ، حفظ و نگهداری ساختارهای ریلی در این مسیر و تحمیل هزینه های ‏کلان به سیستم حمل و نقل ریلی از نکاتی است که در این راستا باید به آن بیشتر توجه شود.‏

در حالیکه جابجایی مسافران انگشت شمار بین شهرهای اندیمشک و شوشتر با سایر وسایل نقلیه نیز امکان پذیر می باشد ، توقف تردد این قطار و یا کاهش تعداد رام ها منجر به صرفه جویی و کمک به تقویت حمل و نقل ریلی در سایر مسیرهای با تقاضای بالای مسافر خواهد شد.

تلاش خبرنگار برای تصویر برداری از سالن های خالی قطار مسافری اندیمشک ، شوشتر به دلیل مخالفت روابط ‏عمومی اداره کل راه آهن ناحیه زاگرس میسر نشد.‏

همچنین پیگیری برای ارایه پاسخ از سوی روابط عمومی این اداره کل به دلیل امتناع آنها ، بی پاسخ ماند.‏

با توجه به هزینه بالای راه اندازی قطار مسافری و استقبال کم مسافران در مسیر اندیمشک ، شوشتر اتخاذ تصمیم لازم از سوی مدیران راه آهن برای کاهش هزینه ها و بهره گیری بیشتر از این ظرفیت حمل و نقل ریلی در سایر مسیرها با تقاضای بالای مسافر ضروری به نظر می رسد.

اداره کل راه آهن ناحیه زاگرس در استان خوزستان دارای 12 ایستگاه با حوزه استحفاظی 222 کیلومتر نقش مهمی در جابجایی بار و مسافر در ‏شمال خوزستان به تهران و مناطق مرکزی کشور دارد.‏
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
1
2
وقتی قراره دنده عقب برگرده خو ملت مگه سرشون به سنگ خورده کلی وقت هدر بدن
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
کاربر گرامی نگران نباش وقت مردم شوشتر برای مسولین شوشتر اهمیتی نداره مگه اینجاه تهرانه که کار اساسی انجام بدن
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
0
2
دلیل این موضوع نداشتن صفحه دوار در ایستگاه شوشتر و عدم امکان دور زدن قطار و در نتیجه استفاده از ریل باس از شوشتر تا اندیمشک است ک باعث میشه حدود 2/5 ساعت مسیر 45 دقیقه ای طول بکشد
محمد
|
-
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
0
0
وقتی که ریل مستقیم نداره وخیانت درکار باشه باید هم استقبال کم بشه لطفا توجه بیشتری به این موضوع داشته باشید وهم توجه جامع
:
:
:
آخرین اخبار