تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۸۶۴۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
82 هزار هکتار اراضی طرح 550 هزار هکتاری امسال آماده سازی می‌شود
معاون اجرایی موسسه جهاد نصر و قائم مقام مجری طرح 550 هزار هکتاری احیای اراضی خوزستان و ایلام گفت: امسال شرایط کار به گونه ای پیش می‌رود که حدود 82 هزار هکتار از اراضی زیرپوشش این طرح آماده سازی شود.

حسن علاقه بند در خصوص آخرین وضعیت این طرح اظهار کرد: سال 1393 با سفر رییس جمهوری به خوزستان و اختصاص 1.5 میلیارد دلار، یک سال متفاوت برای طرح 550 هزار هکتاری اراضی ایلام و خوزستان را شاهد بودیم و جهش قابل توجهی در این طرح صورت گرفت.

وی ادامه داد: در سال گذشته حدود 103 هزار هکتار عملیات زهکشی زیرزمینی، 68 هزار هکتار عملیات تجدید و نوسازی اراضی و حدود 110 هزار هکتار نیز احداث شبکه فرعی آبیاری و زهکشی انجام شد.

علاقه بند توضیح داد: از مجموع این ها، 35 هزار هکتار شبکه فرعی و 43 هزار هکتار زهکشی زیرزمینی و 34 هزار هکتار عملیات تجدید مربوط به پارسال است.

معاون اجرایی موسسه جهاد نصر اظهار کرد: هم اینک در کارگاه های طرح هفت هزار و 500 نفر نیروی شاغل به صورت مستقیم فعالیت دارند و دو هزار و 800 دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، سبک و نیمه سنگین مشغول به کارند که از این ها 540 دستگاه تخصصی است.

وی اضافه کرد: با حمایت خوبی که از تولید داخلی صورت گرفت توانستیم دستگاه هایی را که به سختی می شد تهیه کرد در اختیار گرفته و شرایط خوبی را نیز برای خود فراهم کنیم.

علاقه بند اظهار کرد: از محل اعتبارات صندوق توسعه حدود شش هزار و 40میلیارد ریال جذب شد که امید می رود امسال طرح روند بهتری داشته باشد.

قائم مقام مجری طرح 550 هزار هکتاری احیای اراضی خوزستان و ایلام اظهار کرد: از 1.5 میلیارد دلار قرار بود 650 میلیون دلار در مرحله نخست پرداخت شود که تاکنون 250 میلیون دلار آن پرداخت شده و پرداخت مابقی آن نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان این که امسال حدود 500 میلیون دلار برای طرح پیشنهاد داده شده گفت: پرداخت از محل فاینانس چین هم از آنجایی که تخصیص آب نهایی نشده قطعی نیست اما معاون اول رییس جمهوری وعده داده بحث تخصیص آب را حل و فصل کند.

علاقه بند افزود: از نظر ما مشکلی در تامین آب وجود ندارد اما هنوز مجوزهای لازم از وزارت نیرو به ما داده نشده است.

وی با تاکید بر این که وزارت نیرو موظف به تامین آب مورد نیاز طرح است افزود: این وزارتخانه باید آب مورد نیاز مجموع طرح 550 هزار هکتار را تامین آب کند چرا که مدیران ارشد نظام به ما این وعده را داده اند.

تکمیل طرح نوسازی و تجهیز 550 هزار هکتار اراضی خوزستان و ایلام در سفر استانی دی ماه هیات دولت به تصویب رسید و آقای روحانی در اجتماع مردم خوزستان ابراز امیدواری کرد تا پایان کار دولت یازدهم این طرح مهم به سر انجام برسد و در خدمت مردم استان قرار گیرد.
:
:
:
آخرین اخبار