تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۸۶۴۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره جهاد کشاورزی هندیجان خبر داد:
آغاز برداشت گندم و جو از 18 هزار هکتار اراضی هندیجان
رئیس اداره جهاد کشاورزی هندیجان گفت: عملیات برداشت گندم و جو در سطح 15 هزار هکتار گندم و 3 هزار هکتار جو از اراضی زیر کشت شهرستان آغاز شد.

کامبیز محسنی امروز اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 130 دستگاه کمباین در سطح شهرستان و دو بخش مرکزی و چم خلف، مشغول برداشت محصولات جو و گندم کشاورزان هندیجان و روستاهای تابعه هستند.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن هندیجان در مبادی ورودی استان و همجواری با سایر استان‌ها، اکیپ کنترل و ضدعفونی کمباین در محل گلوگاه در ورودی از استان بوشهر مستقر شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی هندیجان تصریح کرد: تاکنون 164 دستگاه کمباین از این منطقه عبور کرده که تعداد 92 دستگاه ضدعفونی شده است.

محسنی عنوان کرد: عملیات برداشت گندم و جو در سطح 15 هزار هکتار گندم و 3 هزار هکتار جو از سطح زیرکشت اراضی کشاورزی شهرستان آغاز شده که تاکنون بالغ بر 12 هزار از این اراضی برداشت شده است.

وی گفت: میزان مازاد بر نیاز کشاورزان که 222 هزار و 50 تن گندم بوده توسط دو مرکز شبانه‌روزی بزرگمهر و بهمن متعلق به تعاونی روستایی به صورت شبانه‌روزی خریداری شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی هندیجان در پایان بیان کرد: کار برداشت گندم و جو تا نیمه اول اردیبهشت‌ماه جاری ادامه داشته و مراکز خرید نیز به صورت شبانه‌روزی کار خرید را انجام می‌‌دهند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار