تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۸۶۵۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جلیلی: برخی نقش یک دولت را در استان‌ها بازی می‌کنند
عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی معتقد است برخی جریانات سیاسی هنوز در فضای رقابتی انتخابات گذشته باقیمانده اند و در جهت ناکارآمدی دولت تلاش می‌کنند.

اسماعیل جلیلی، نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا  در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون فشار منتقدان دولت به نیروهای معتدل در برخی استان‌ها گفت: هرچند این فشارها خیلی جدی نیست اما این موضوع بستگی به میزان توانمندی مدیرانی دارد که در استان‌ها به نمایندگی از دولت مشغول به فعالیت هستند. هرچقدر توانمندی، برنامه ریزی و طراحی مدیران ارشد دولت در استان ها بهتر و مناسبتر باشد این فشارها نیز کمتر می شود.

وی تصریح کرد: انتظار این است که نگاه اعتدالی دولت را در فعالیت های انتخاباتی شهرستان ها و استان ها شاهد باشیم و تلاش کنیم تا با روی کار آمدن مجلسی اعتدالی، دولت بتواند برنامه های خودش را بهتر پیش ببرد. البته این به معنای حذف دیگران جریانات و تشکل های سیاسی نیست

این عضو فراکسیون رهروان ولایت با تاکید براینکه تلاش ها باید در جهت نهادینه کردن و دنبال کردن برنامه های مدنظر دولت باشد، افزود: چه بسا در این مسیر افرادی از دولت های قبلی باشند که در شرایط فعلی بتوانند با دولت برای تحقق اهداف ملی همراهی و همکاری داشته باشند.

جلیلی اظهار داشت: البته برخی گروه های سیاسی هم هستند که اقداماتی را انجام می دهند که مغایر منافع ملی است. این گروه ها با حذف افراد یا نادیده گرفتن نقش دولت، خود را در قالب یک دولت در استان ها معرفی می کنند و اقداماتی را می کنند که باعث تضعیف دولت می شود.

این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد: قبول دارم که این نوع کارشکنی ها و فشارها شاید وجود داشته باشد ولی آنقدرها در سطح استانها گسترده نیست. البته ممکن است گروه‌های صاحب نفوذی باشند که فعالیت خودشان در همان فضای انتخاباتی گذشته نگه داشته و برای ناکارآمدی دولت تلاش می کنند.

جلیلی ادامه داد: متاسفانه در نظام رقابتی - انتخاباتی ما این تفکر هنوز نهادینه نشده است که وقتی جریانی به قدرت می‌رسد تلاش ها و فضا بگونه‌ای باشد تا افراد بتوانند برنامه خودشان را اجرایی کنند.

نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا خاطرنشان ساخت: البته ممکن است در جاهایی دولت بخواهد با رویکرد سیاسی اقدام کند که آن موقع پاسخهای سیاسی را نیز از طرف جریانهای سیاسی دریافت می‌کند ولی بخش‌های عمومی کشور نباید تحت تاثیر جریانات سیاسی قرار گیرند.

مرجع/ نامه

:
:
:
آخرین اخبار