تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۸۶۵۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امروز اهواز دوباره خاکی است
مديركل هواشناسي خوزستان از پيش​بيني وقوع پديده گردوغبار در بعدازظهر امروز خبر داد.

كوروش بهادري اظهار كرد: بنا به پيش​بيني​ها، روز جمعه شاهد وزش باد شديد با سرعت 50 كيلومتر بر ساعت و وقوع پديده گردوغبار در سطح استان بوديم. اين پديده كه منشأ آن در كشور عراق بود، موجب شد ميزان ديد افقي در اهواز و بستان به 1000 متر برسد ولي با توجه به سرعت زياد باد، اين پديده چندان پايدار نبود و از ديشب مجددا وضعيت ديد بهتر شد.

وي افزود: ميزان شاخص آلودگي گردوغبار روز گذشته بر اساس اعلام اداره‌كل حفاظت محيط زيست خوزستان در بدترين حالت، حدود 850 ميكروگرم بر متر بوده است.  

بهادري ادامه داد: نقشه​هاي ميدان باد نشان مي​دهد كه امروز نیز از بعد از ظهر، وزش باد شديد را خواهيم داشت كه بدين ترتيب احتمال وقوع گردوغبار داده مي​شود. گردوغبار امروز به شدت روز گذشته نيست و ميزان ديد را به 4 تا 5 كيلومتر مي​رساند.

وي گفت: پيش​بيني​ها نشان مي​دهد كه امسال تا پايان سال زراعي در حدود پايان ارديبهشت ماه، متأسفانه 1.5 درجه دماي استان افزايش خواهد يافت و با توجه به منابع آبي محدود استان و كاهش حدود 30 درصدي ميزان بارش​هاي امسال، اين افزايش دما مي​تواند مساله‌ای چالش​زا براي خوزستان باشد. با كاهش بارش​ها و افزايش دما، ميزان تبخير آب از منابع آبي استان افزايش مي​يابد و مي​تواند مشكلاتي براي تامین آب ايجاد كند.

مديركل هواشناسي خوزستان تصريح كرد: با توجه به اين پيش​بيني​ها، لازم است مديريت آب استان اين موضوع را مهندسي كرده و با اعمال صرفه​جويي در همه منابع آبي از جمله كشاورزي و شرب از بروز مشكلات در استان پيشگيري كند.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
0
0
وای خدا دیگه عین وحشت زلزله میمونه وقتی خبر خاک میشه...
روز به روز از عمرمون داره کاسته میشه بچه هامون دارن خفه میشن از تنگی نفس و آسم تو رو به فاطمه زهرا یه کار بنیادی بکنین
:
:
:
آخرین اخبار