تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۸۶۵۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شایعاتی که قوت گرفت
امتیاز فولاد نوین به آبادان می‌رود!؟
در چند روزه اخیر پس از ناکامی صنعت نفت آبادان برای صعود به لیگ بر‌تر، زمزمه‌هایی مبنی بر انتقال امتیاز فولاد نوین اهواز به آبادان به گوش می‌رسد.

صنعت نفت آبادان تیم کهنه کار جنوب ایران و استان خوزستان، پس از پشت سر گذاشتن یک فصل پرفراز و نشیب و البته ناکام و پرهزینه، سرانجام موفق نشد جواز حضور در لیگ بر‌تر فوتبال کشور در فصل آینده را کسب کند.

این تیم که در بازی‌های انتهایی فصل جاری لیگ دسته اول، به اعتقاد برخی تمایلی برای پیروزی و کسب موفقیت در این آوردگاه از خود نشان نداد، حال شایعاتی حول محور این باشگاه در حال رد و بدل شدن است که گویا امتیاز فولاد نوین اهواز که با اقتدار تمام به لیگ بر‌تر صعود کرده، به آبادان و تیم صنعت نفت منتقل خواهد شد.

در این بین، چند فرضیه را برای این شایعه می‌توان در نظر گرفت که در این یادداشت قصد داریم به چند نکته از این فرضیه‌ها اشاره کنیم:

در وهله نخست، اعطای امتیاز فولاد نوین گرچه دور از دسترس نیست، اما باشگاه فولاد خوزستان نشان داده چنانچه دو تیم در آوردگاه لیگ بر‌تر را نیز داشته باشد، به خوبی از عهده آن بر خواهد آمد، چرا که با وجود مشکلات و معضلات فراوان در لیگ بر‌تر، تیم اول این باشگاه نتایج بسیار خوبی را کسب کرده، و در لیگ دسته اول نیز تیم دوم این باشگاه، با کمترین هزینه ممکن و عده‌ای بازیکن جوان و گمنام توانست درخشان‌ترین و بی‌نقص‌ترین نتایج را در طول فصل جاری به دست آورد.

البته باید این فرضیه را در نظر گرفت که مردان نفت به زحمت برای تیم کهنه کار شهر آبادان، دست در جیب خواهند برد تا اینکه بخواهند برای این تیم امتیاز خریداری کنند، و تجربه نشان داده، مدیران صنعت نفت ناکارآمد تر از این بوده‌اند که بتوانند تیمی را با هزینه‌های کلان به دست گرفته و بتوانند آن را در لیگ بر‌تر حفظ کنند، پس مدیران ارشد نفت به طور قطع چنین خطری برای آبادان نخواهند کرد.

از طرفی مدیران فعلی صنعت نفت، هیچ تمایلی برای حضور در لیگ بر‌تر از خود نشان نداده‌اند، چرا که پس از حضور در لیگ بر‌تر، وزارت نفت بودجه‌ای برای این تیم و سایر تیم‌هایی که در ورزش حرفه‌ای فعالیت دارند تخصیص نخواهد داد و این باشگاه به طور حتم به حال و روز این روزهای نفت مسجد سلیمان دچار خواهد شد و این چیزی نیست که مدیران فعلی نفت خواهان آن هستند.

از طرفی در صورت حضور نفتی‌ها در لیگ بر‌تر، بسیاری از بازیکنان این تیم باید از این تیم جدا شوند، چرا که نه سن و سال حضور در این آوردگاه را دارند و نه مهارت لازم و جدایی آنان از این باشگاه دور از انتظار است چرا که به عبارتی، باشگاه داری نفت آبادان به دست آنان در حال حاضر به دست آنان صورت می‌گیرد.

فرضیه‌هایی که به نظر می‌رسید، در این یادداشت مورد بررسی قرار گرفت، و نظریه آخر اینکه فوتبال‌دوستان آبادانی، به هیچ عنوان زیر بار این ذلت نخواهند رفت که تیمی را که به راحتی می‌توانست به هزینه‌های که شده بود روانه لیگ بر‌تر کنند، حال پس از ناکامی قابل پیش بینی، باید به دنبال خرید امتیاز رفته که در این صورت، نفت هواداران بسیاری را از دست خواهد داد.

باید منتظر ماند و دید که در ‌‌‌نهایت چه تصمیمی در این زمینه اتخاذ خواهد شد، و آیا امتیاز فولاد نوین واگذار خواهد شد؟ و اگر واگذار شود، بین سه گزینه استقلال اهواز، صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمانی که سقوطش به لیگ دسته اول دور از انتظار نیست، کدام گزینه مدنظر خواهد بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار