تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۸۶۵۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برداشت محصول چغندرقند در دزفول آغاز شد
برداشت محصول چغندرقند از سطح دو هزار و 200 هکتار از مزارع شهرستان دزفول آغاز شد.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول روز شنبه گفت: برداشت محصول چغندرقند که از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده است تا اواخر خرداد ادامه دارد.

علی کرمی با اشاره به عملکرد مناسب و افزایش بیش از میانگین تولید چغندرقند در دزفول افزود: محصول چغندرقند برداشت شده از مزارع دزفول به کارخانجات قند بنیاد اصفهان و نقش جهان اصفهان حمل می گردد.

وی پیش بینی کرد تا پایان برداشت حدود 130 هزار تن محصول چغندر از مزارع دزفول برداشت و به اصفهان منتقل شود.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول گفت:با توجه به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی و محققان مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد دزفول در خصوص استفاده از ارقام قندی و پرمحصول افزایش میزان قند ، میانگین تولید محصول چغندرقند نسبت به سال گذشته با افزایش قابل ملاحظه ای همراه باشد.

وی عمده ترین مشکل چغندرکاران دزفول را نبود کارخانه قند در این شهرستان دانست و افزود: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول به دلیل ایجاد تناوب زراعی از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر کارخانه دزفول راه اندازی شود امکان کشت چغندرقند در حدود 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دزفول وجود دارد.

در سال زراعی گذشته یکهزار هکتار از اراضی کشاورزی دزفول زیر کشت چغندرقند رفت که با عملکرد مناسبی روبرو شد و کشاورزان دزفول موفق شدند عملکرد بالای یکصد تن چغندرقند را از سطح هر هکتار با عیار بالای 17 درصد برداشت کنند.

تعطیلی کارخانه قند دزفول در شمال خوزستان در دهه 70 موجب توقف کشت محصول چغندر قند در شمال استان خوزستان شد.

استان خوزستان در دهه 70 با تولید سالانه حدود 500هزار تن چغندر قند، قطب تولید این محصول در کشور به شمار می رفت.

کشت چغندرقند از سال زراعی گذشته در منطقه شمال استان خوزستان احیا شده است.

سالانه دو میلیون تن محصول کشاورزی در دزفول تولید می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار