تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۸۶۵۶۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استمداد کارگزاران دولت تدبیر امید از سازمان ملل برای حل معضل گرد و غبار
غول گرد و غبار گویا باور برخی مسئولان را از پای درآورده و برای حل آن دست به دامان «گری لوییس» نماینده سازمان ملل در ایران شده و  از این سازمان تقاضای کمک برای حل این معضل چند و چندین ساله کرده‌اند...

قول می‌دهم سازمان ملل برای رفع معضل گرد و غبار به کمک خوزستانی‌ها بیاید

نماینده سازمان ملل در ایران که طی چند روز پیش به خوزستان سفر کرده بود، ضمن بازدید از برخی مناطق استان، به بررسی مسائل و چالش‌های زیست محیطی پرداخت و قول داد تا راهکاری‌ لازم برای حل معضلات زیست محیطی که کانون خارجی دارد داشته و با کشورهایی که منشا این معضلات هستند، رایزنی کند.

به گزارش فارس، گری لوییس که به منظور بررسی مشکلات زیست محیطی به خوزستان سفر کرده بود؛ در نشست با مدیران استان خوزستان که در استانداری خوزستان برگزار شد، با تشکر از استانداری خوزستان به دلیل دعوت برای بازدید از استان اظهار کرد: دومین بار است که به خوزستان سفر می‌کنم ولی در این سفر، اهداف و دیدگاه‌های متفاوتی را دنبال می‌کنم، این سفر به خواسته مردم خوزستان است که بارها از طریق شبکه‌های مجازی مرا فرا خوانده بودند.

وی گفت: در سفر نخست خود، از آسیب‌های وارد شده به آبادان، خرمشهر و شلمچه در اثر جنگ تحمیلی خیلی متاثر شدم، در آن سفر میزان خسارات ناشی از جنگ را بر حال و روز این مناطق دیدم اما در سفر دوم، علی‌رغم به یاد داشتن این خاطرات ناراحت کننده، این فرصت را پیدا کردم که از نزدیک با بازدید از آثار تاریخی، ریشه فرهنگی خوزستان را بشناسم.

لوییس تصریح کرد: ماموریت ما از سفر به خوزستان، بررسی چالش‌های زیست محیطی است که امنیت اجتماعی به آن وابسته است، در استان خوزستان با نگاه به اطراف، وقایع ناراحت کننده‌ای می‌بینیم که تهدیدی برای امنیت اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: مدیریت ضعیف منابع طبیعی، اقلیم یک منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و محیط زیست آن را دچار چالش جدی می‌کند، به گونه‌ای که منطقه روز به روز خشک‌تر و گرم‌تر می‌شود، این معضل در نهایت، زندگی و آینده مردم خوزستان و ایران را تهدید خواهد کرد.

نماینده سازمان ملل در ایران گفت: با برنامه‌هایی که در دست اجرا داریم، تلاش می‌کنیم تا با تغییرات اقلیم و آثار مخرب آن بر محیط زیست در خوزستان مقابله کنیم.

لوییس بیان کرد: یک سوم منابع آبی ایران در خوزستان قرار دارد و با تولید محصولات کشاورزی متنوع، انبار غلات این کشور محسوب می‌شود، بنابراین توجه به مسئله محیط زیست در خوزستان، در درجه اول اهمیت قرار دارد.

وی با بیان اینکه ارتباط سازمان ملل با خوزستان از طریق «undp» (برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد) برقرار می‌شود، ادامه داد: من به نمایندگی از «undp» در ایران قول می‌دهم که سازمان ملل حتما در زمینه مقابله با ریزگردها و سایر پدیده‌های زیست محیطی با شما همکاری خواهد کرد.

نماینده سازمان ملل در ایران عنوان کرد: خبر خوشی که برای مردم خوزستان دارم این است که در حال حاضر برنامه‌هایی برای مقابله با پدیده های زیست محیطی داریم که به زودی در خوزستان اجرا خواهیم کرد.

انتظار داریم سازمان ملل در حل معضل ریزگردها کمک کند

استاندار خوزستان نیز در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران بر همکاری سازمان ملل و کشورهای منطقه برای حل مشکل ریزگردها در منطقه تاکید کرد و گفت: با توجه به مشکلاتی که عراق دارد پدیده ریزگردها در اولویت آنها نیست و کشورهای عربستان و کویت نیز کمتر با تبعات این پدیده درگیر هستند به همین دلیل تعلل کشورهای منطقه برای همکاری در حل مشکل نیاز است که سازمان ملل باید در این زمینه دخالت کند.

عبدالحسن مقتدایی افزود: انتظار داریم که سازمان ملل با تعریف چند طرح در خوزستان به حل مشکلات زیست محیطی این استان کمک کند.

مقتدایی، شوری آب کارون در نتیجه مشکلات سد گتوند و آلودگی این رودخانه را یک مشکل بزرگ زیست محیطی در استان دانست و خواستار کمک سازمان ملل در این باره شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
SAID
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
2
0
منتظر میمانیم
هم ، چنان !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
1
1
چقدر ساده انگارانه است که فکر کنیم که خارجی ها کمک می کنند که ما مشکل گرد و غبار را حل کنیم.
احساس افتخار به آدم دست نمی ده وقتی اینجوری درخواست می کنیم که بیایید به ما کمک کنید ما خودمون نمی تونیم.
نیما
|
ROMANIA
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
0
0
سرنوشت کهن دیار خوزستان و مردمانش به شدت به حل معضلات زیست محیطی گره خورده است؛گرد و خاکهای کشنده، خشکی تالابها و کم ابی رودخانه های استان،معضل سد گتوند و الودگی رودخانه کارون از جمله معضلاتی هستند که برای حل انها استفاده از تجارب و کمکهای بین المللی بسیار ضروری بنظر می رسد.
نازنین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
0
0
اینقدر خودخواه مغرور نباش جناب ناشناس ، علم را باید از هر جا و هر کسی بیاموزیم اشکالی نداره
پیامبران و امامان تعیین نکردند که علم و دانش از یک مکان مشخصی بیرون می یاد هر کشوری هر کسی هر جایی در این دنیا در یک زمینه ایی تخصصی دارند باید ممنونم باشیم که به ما کمکم میکنند، که در زمینه ی گردو غبار به فریاد این مردم وملت میرسند چرا اینقدر باید کوته فکر و مغرور باشیم؟؟؟ چرا اینقدر خصومت!؟؟؟
در ضمن سازمان ملل یک سازمانی بین المللی است بهتر میتونه رسیدگی کنه و کشورهای همسایه ی ایران را ملزم کنه که این پدیده را از بین ببرند
ما با کشورهایی مانند کویت عربستان ... روابط خوبی نداریم این کشورها هم دلشون به حال ما نسوخته که خاک میخوریم که کاری برای ما کنند، پس این سازمان ملل است که میتونه این کشورها را ملزم کنه و راه حل هایی برای دفع شن های روان بیابانهایشان ارائه بدهد و ملزم کنه که به این وضعیت رسیدگی کنند
بی نام
|
ROMANIA
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
0
وقتی اینجوری درخواست می کنیم که بیایید به ما کمک کنید ما خودمون نمی تونیم.

پاسخ / خب معلوم که نمی تونیم چون اگه می تونستیم تا حالا این کار رو کرده بودیم.
کاربر
|
-
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
0
دنیا به سمتی رفته که کشورها در حال استفاده از تجربه هم هستند بطورمثال دراروپا کشورهای پیشرفته ای مانند انگلیس و فرانسه ممکن است حتی اداره امور بخشی مانند برق را به کشوردیگر واگذاری کنند.استفاده از تجارب و امکانات امری پسندیده است هیچ کشوری در دنیا نمی تواند درکلیه بخشها اولین باشد کما اینکه در بسیاری از امور ایرانیها پرچم دارپیشرفت هستند.اتفاقا این اقدام دولت امری پسندیده است که اگر این مشکلات در دولت گذشته حل شده بود کاربه اینجا نمی کشید پس حتما نیاز بوده.
:
:
:
آخرین اخبار