مدیرکل راه آهن جنوب گفت: دو هزار و 400میلیارد ریال برای خط دوم خط آهن اهواز - اندیمشک هزینه می شود.
عبدالکریم درویش زاده روز شنبه با اشاره به شروع عملیات زیرسازی این مسیر 140 کیلومتری از سمت ایستگاه سبزآب به هفت تپه و از هفت تپه به سمت اهواز در مرحله نخست اظهار کرد: دو کارگاه یکی در مسیر اهواز - اندیمشک و دیگری ایستگاه آهودشت به این منظور فعالیت خواهند داشت که هم اینک کارگاه سبزآب در سه بلاک(فاصله بین دو ایستگاه) کار خود را شروع کرده و ایستگاه دیگر هم در مرحله تجهیز قرار دارد.
وی افزود: این عملیات دو ساله بوده و با احداث این خط ظرفیت جابجایی مسافر و بار در محور ریلی اهواز - اندیمشک دو برابر خواهد شد.
درویش زاده از اتمام عملیات دو خطه کردن خط آهن اهواز - اندیمشک تا پایان سال 1395 خبر داد و افزود: در خط نخست این محور هم اینک پنج قطار مسافری در رفت و پنج رام دیگر در برگشت مسافر جابجا می کنند که ظرفیت جابجایی روزانه آن به همراه چهار رام قطار ریل باس افزون بر هشت هزار نفر است.
وی گفت: 10رام قطار باری هم در این مسیر تردد دارند که روزانه به طور متوسط 30هزار تن انواع بار را جابجا می کنند.
درویش زاده از جمله کالاها و اقلامی که در این مسیر جابجا می شود به مازوت، پودر سنگ، سنگ آهن، گندم، جو، ذرت، ورق آهن و لوله اشاره کرد.
طول خطوط اصلی راه آهن در محور جنوب 618 و طول خطوط فرعی آن240کیلومتر است.
خوزستان شش درصد شبکه ریلی کشور را در خود جای داده است و از نظر طول خط رتبه هشت کشور را به خود اختصاص می دهد.
بر اساس مصوبات سفر رییس جمهوری دولت گذشته در دور دوم، خطوط ریلی اهواز - اندیمشک، اهواز - خرمشهر و اهواز - بندر امام دو خطه می شود.
در مرحله نخست عملیات دو خطه کردن اهواز - بندر امام از سال 1393 آغاز شده و سایر مسیرها هم در مراحل بعدی و به تدریج دو خطه می شود.