تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۸۶۵۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازارچه مرزی اروندکنار تا پایان امسال راه اندازی می‌شود
فرماندار ویژه آبادان از راه اندازی بازارچه مرزی اروندکنار طی سال جاری خبر داد و گفت: با ایجاد 30 غرفه در این بازارچه بیش از 400 شغل مستقیم و غیر مستقیم در منطقه ایجاد می شود.

مشکلات روستاییان بخش اروندکنار شهرستان آبادان روز شنبه با حضور فرماندار ویژه آبادان و جمعی از مسوولان محلی در طرح روستا گردشی بررسی شد.

عزیزالله شهبازی فرماندار ویژه آبادان در این سفر، در جمع مردم روستای البوحمید دهستان منیوحی بخش اروندکنار گفت:نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس مردم سالاری دینی اداره می شود و در دسترس بودن مسوولان و ارتباط آسان مردم با آنان از الگوهای حل مشکلات مردم به شمار می رود.

وی اظهار داشت: دولت یازدهم در تلاش است تا با فراهم کردن امکانات و زیرساخت های مناسب در روستاهای نوار مرزی، ماندگاری مردم را به عنوان مرزبانان واقعی مرزهای نظام در این مناطق افزایش دهد.

شهبازی توجه خاص به مناطق محروم و مرزی به خصوص مناطق مرزی شهرستان آبادان را از رویکردهای سال جاری فرمانداری ویژه آبادان اعلام کرد و گفت:طی سالجاری با تدابیر اتخاذ شده و همکاری منطقه آزاد اروند، 74 روستای بخش مرکزی و اروندکنار از اعتبارات عمرانی و خدماتی بهره مند می شود.

معاون استاندار خوزستان، هدف از اجرای این طرح با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و منطقه آزاد اروند را افزایش آرامش و امنیت و ایجاد رفاه برای مردم از سوی دولت تدبیر و امید دانست.

فرماندار ویژه آبادان برطرف کردن مشکل آب، برق و اشتغال را از اولویت های دولت در بخش اروندکنار خواند و افزود:با همکاری اداره بندر آبادان، اسکله پهلوگیری لنج های باری در بندر تجاری اروندکنار توسعه یافته و هم اکنون تعداد بیشتر لنج بازی امکان تخلیه و بارگیری کالا را در این منطقه به صورت همزمان دارد.

شهبازی همچنین با بیان امضای تفاهم نامه تجهیز و راه اندازی بیمارستان 32 تختخوابی اروندکنار بین منطقه آزاد اروند و وزارات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت:این بیمارستان که چندین سال بلا استفاده مانده بود، تا پایان نیمه نخست سال جاری تکمیل و راه اندازی می شود.

وی گفت:در بخش کشاروزی نیز گام های موثری برای احیاء زمین های کشاورزی و نخیلات بخش اروندکنار برداشته شده است و 23 هزار و 500 هکتار از این اراضی در قالب طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری تجهیز، نوسازی و تسطیح می شوند.

فرماندار ویژه آبادان در این سفر، از پست های انتقال برق، جادهای دسترسی روستای، 2 خانه بهداشت، بندر و گمرک، طرح تسطح اراضی و لایروبی انهار سنتی بخش اروندکنار دیدن کرد.

در این دیدار جمعی از مردم اروندکنار به صورت چهره به چهره مشکلات خود را با فرماندار ویژه آبادان مطرح کردند.

اروندکنار در 45 کیلومتری جنوب آبادان و روبه روی شهر فاو عراق قرار دارد.

عملیات والفجر8 در سال 1364 منجر به فتح شهر فاو عراق شد در این منطقه عملیاتی انجام شد.

سالیانه بیش از یک میلیون نفر از اعضای کاروان های راهیان نور از این منظقه عملیاتی دیدن می کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار