تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۸۶۶۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اسلامیان: هرگز در مورد کی‌روش دو موضع نداشته‌ام/ بحث گودرزی و کفاشیان به خودشان مربوط است

سرپرست نایب رییس اول فدراسیون فوتبال معتقد است هرگز در مورد کی‌روش دو موضع نداشته‌ است. وی همچنین درباره جلسه‌اش با وزیر ورزش و عدم موفقیت کفاشیان در برگزاری جلسه با گودرزی می‌گوید بحث گودرزی و کفاشیان به خودشان مربوط است.

محمود اسلامیان درباره جلسه‌اش با وزیر ورزش و جوانان در حالی که رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل مدت‌هاست با توجه به درخواستش موفق به این مهم نشده است، صحبت‌هایی که در مورد او پس از اظهار نظرهایش در جلسه با وزیر ورزش و جوانان عنوان می‌شود و این که برخی معتقدند که او در مورد کی‌روش تغییر موضع داده است، قطعی شدن ادامه همکاری کا‌ر‌لوس کی‌روش در تیم ‌ملی، آخرین جلسه مذاکره کفاشیان، حسنی خو و سرمربی تیم ‌ملی، صحبت‌ها و حواشی مربوط به این جلسه و اظهار نظرهایی که در این رابطه عنوان شد و نیز خصوصی سازی دو باشگاه پر‌سپولیس و استقلال با توجه به نزدیک شدن به زمان مزایده سوم صحبت‌هایی را مطرح کرد که در ادامه آن را می‌خوانید:

* برخی پس از جلسه‌تان در وزارت ورزش معتقد بودند شما نسبت به سرمربی تیم ‌ملی تغییر موضع داده‌اید و صحبت‌های نسبتا تندی را علی‌رغم اظهار نظرهای قبلی‌تان که از سرمربی پرتغالی تیم ‌ملی حمایت کرده بودید، عنوان کردید.

ممکن است من در آن مصاحبه بحث‌ها را از نظر مدیریتی باز کرده باشم اما مواضعم در مورد کی‌روش هرگز دو تا نشده است و بارها نیز عنوان کرده‌ام که اگر کی‌روش مشکلاتی را که دارد رفع کند یکی از بهترین مربیان جهان خواهد بود. من از نظر فنی و تخصصی از کا‌ر‌لوس کی‌روش دفاع کرده‌ام چرا که او دانش فنی بسیار بالایی دارد. اما در مصاحبه‌ام از نظر مدیریتی تشریح کردم که اگر کی‌روش رویکردش را تغییر ندهد چه تبعاتی در پی خواهد داشت. او می‌تواند با توجه به تجارب بالایی که دارد به تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ایران و نیز مربیان ما کمک کند.

* صحبت‌هایی مطرح شد مبنی بر این که شما با توجه به نظر و رویکرد وزارت ورزش صحبت‌هایی را در موضع مخالف با کی‌روش داشته‌اید؟

من به شخصه معتقدم که دکتر گودرزی مسایلی را عنوان می‌کنند که از روی دلسوزی و برای ارتقای ورزش کشور است.

* علی کفاشیان حدود شش ماه است که می‌خواهد با وزیر ورزش و جوانان جلسه‌ای داشته باشد اما این اتفاق رخ نداده است. شما چگونه توانستید به ملاقات با وزیر بروید.

بحث‌های رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل و وزیر ورزش و جوانان به خودشان مربوط است. باید چنین مباحثی مدیریت شود. ما کشوری بوده‌ایم که سال‌ها تحریم شده‌ایم و این اتفاقات فدراسیون فو‌تبا‌ل تحمیل شده و فشار آورده است. باید مشکلات را با تدبیر حل کنیم و به سوی آینده پیش برویم.

* در صحبت‌هایتان با وزیر ورزش و جوانان چه مسایلی عنوان شد.

بحث‌هایی که در این جلسه در مورد آن صحبت کردیم به صورت کلی در مورد ورزش ایران و به ویژه‌ فو‌تبا‌ل بود. قاعده این گونه است که زمانی به دیدار مقام بالاتر می‌روی این مقام بالادستی است که حق دارد راجع‌ به مسایلی که می‌خواهد صحبت کند و صحبت‌ها و مسائل با توجه به صلاح او مطرح شود.

* روز گذشته رضا حسنی خو، مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان صحبت‌های تندی را در مورد کسانی که نمی توانند با ادامه همکاری کا‌ر‌لوس کی‌روش با تیم ‌ملی کنار بیایند مطرح کرد. این شائبه ایجاد شده است که مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان نماینده دولت است و نه وزارتخانه.

خیر. حسنی خو نماینده وزارت ورزش و جوانان است و چنین تحلیل‌هایی مبنایی ندارد. مطمئن هستم که نظرات حسنی خو مخالف نظرات وزیر ورزش و جوانان نبوده است و حتما از طرف این وزارتخانه در جلسات میان کی‌روش و کفاشیان شرکت کرده است.

* علاوه بر این مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان به صراحت اعلام کرد، وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته است که کی‌روش کارش را با تیم ‌ملی ادامه دهد و هر کسی نمی‌تواند با چنین رویکردی کنار بیاید، می‌تواند از فدراسیون فو‌تبا‌ل برود.

در چنین بحث‌هایی این مصوبات هیات فو‌تبا‌ل است که مهم است. هیات رییسه به اتفاق موافق ادامه همکاری کی‌روش در تیم ‌ملی بود و حتی یک نفر نیز در این رابطه مخالفتی نکرد. پس از آن نیز وکالتی را به رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل داد تا این مساله را پیگیری کند تا کی‌روش در تیم ‌ملی ماندنی شود.

* به عنوان سوال پایانی با توجه به نزدیک بودن سومین مزایده واگذاری پر‌سپولیس و استقلال چه مساله‌ای در این رابطه شما را بیش از پیش نگران می‌کند.

بعید می‌دانم که با واگذاری پر‌سپولیس و استقلال به خرده تاجرها، خصوصی سازی این دو باشگاه موفقیت آمیز باشد. سرخابی‌ها دو باشگاه بزرگ و مردمی هستند که میلیونها هو‌اد‌ا‌ر دارد اما متاسفانه در چند دهه گذشته در بلاتکلیفی به سر می‌برند. وزارت ورزش و جوانان هم به دلیل مسائل قانونی با محدودیت‌هایی مواجه بوده است. تا زمانی که صدا و سیما حق پخش فو‌تبا‌ل را پرداخت نکند اقتصاد فو‌تبا‌ل نخواهد چرخید. درست است که این سازمان با کسری بودجه مواجه است اما در صورت عدم بر‌نامه‌ریزی لازم سرنوشت دو باشگاه استقلال و پر‌سپولیس همانند باشگاه‌های داماش، راه‌آهن و ... شکست خورده خواهد بود.

من نیز 100 درصد موافق خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پر‌سپولیس هستم. آنها تیم‌های کوچکی نیستند که بتوانیم به راحتی در مورد آنها تصمیم‌گیری کنیم اما باید کسانی که قرار است باشگاه به آنها واگذار شود تعیین صلاحیت شود. این که آنها بدهکار بانکی نباشند و داستانهای بابک زنجانی و مه آفرید خسروی تکرار نشود. این دو باشگاه در 10 سال گذشته 12 مدیر و 18 سرمربی عوض کرده‌اند. این یعنی دو باشگاه ثبات کافی نداشته اند چگونه می‌توانند با این شرایط در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا موفق شوند اصل پیشرفت ثبات در تیم است.

در مورد خصوصی‌سازی این دو باشگاه چاره‌ای نداریم جز این که ابتدا مساله حق پخش را حل کنیم اما اگر کسی پیدا نشود دولت باید به این مساله ورود کند. باید سه موضوع احراز صلاحیت، عدم بدهی بانکی و ارائه تضمین های لازم برای کسانی که می‌خواهند باشگاه به آنها واگذار شوند، انجام شود، در غیر این صورت دولت باید تدبیر کرده و سازمان خصوصی سازی نهایت دقت را به خرج دهد چرا که پای میلیون‌ها هو‌اد‌ا‌ر در میان است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار