تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۸۶۶۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشته‌های زلزله نپال به مرز 2000 نفر رسید
آمار کشته‌شدگان زلزله مهیب 7.9 ریشتری در شهر کاتماندو پایتخت نپال به مرز 2 هزار نفر کشته رسید.

به گزارش خبرگزاری آنا، زلزله مهیب در نپال ویرانی‌های گسترده‌ای را به جا گذاشته است. از زمان وقوع این حادثه سازمان‌های امدادرسانی در حال کمک به آسیب دیدگان هستند.

طبق آخرین آماری که پلیس نپال از میزان قربانیان این حادثه اعلام کرده است، در این زلزله دستکم ۱۸۳۲ نفر کشته شده‌اند. زلزله در ساعت ۳۰ :۱۱ صبح (به وقت محلی) روزگذشته به وقوع پیوست. زلزله در عمق ۱۵ کیلومتری زمین روی داد و بین ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه طول کشید.

به گزارش خبرگزاری‌های داخلی و خارجی، احتمال افزایش آمار قربانیان وجود دارد. کشور نپال که از آن به عنوان بام دنیا نام برده می‌شود یکی از مناطق زلزله‌خیز جهان به شمار می‌رود. قله معروف اورست (بلند‌ترین رشته‌کوه جهان) در این کشور قرار دارد.

شدت این زلزله به حدی بود که ساکنان مناطق شمالی هند و بنگلادش نیز آن را احساس کردند. زلزله در عمق ۱۵ کیلومتری زمین روی داد و بین ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه طول کشید. این شدید‌ترین زلزله در نپال در ۸۱ سال گذشته بوده است.

مرگ مدیر اسبق گوگل در زلزله نپال

«دن فرداینبرگ» کالیفرنیایی که از مدیرن اسبق گوگل و عضو تیم محرمانه شرکت گوگل بود، روز گذشته در جریان وقوع زلزله نپال که لرزش‌های عظیم آن موجب سقوط بهمن عظیمی در اورست شد، جان خود را از دست داد.همکاران و خانواده «فرداینبرگ» مرگ وی را تایید کردند.

آخرین وضعیت سه کوهنورد ایرانی

به دنبال وقوع این زلزله سقوط بهمن در کوه‌های اورست در هیمالیا نیز گزارش شد. بر اساس اطلاعات بدست آمده، پروانه کاظمی، عظیم قیچی ساز و علیرضا بهپور سه کوهنورد ایرانی هستند که در هیمالیای خومبو روالینگ حضور دارند و خوشبختانه آسیبی در اثر ریزش بهمن به آنها وارد نشده است.

پس از این اتفاق عظیم قیچی‌ساز در توییتر خود نوشت متاسفانه ۳ کوهنورد خارجی تا کنون کشته شده‌اند و حدود ۳۰ نفر زخمی در کمپ اصلی مستقر هستند.

خبرگزاری فرانسه نوشت: به دنبال این زلزله، مردم سعی کردند از خانه‌های خود فرار کنند تا زیر آوار و دیوارهای ساختمان‌ها قرار نگیرند.

همچنین مقامات دولتی در نپال گفته‌اند که 10 توریست که برای کوهنوردی در سلسله جبال هیمالیا به نپال آمده بودند در حین کوهنوردی کشته شدند.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه در شهر کاتماندو هم گفت: دیوار خانه‌های اطراف من فروریخت. همه خانواده‌ها به حیاط رفتند. زمین لرزه ادامه دارد.

نخست‌وزیر هند (نارنیدرا مودی) در فیس‌بوک نوشت: ما در حال کسب اطلاعات بیشتر هستیم. ما برای دسترسی به آسیب‌دیدگان در اینجا و نپال در حال تلاش هستیم.

دولت نپال اعلام کرده است برای امداد و نجات مصدومان و صدمه‌دیدگان به کمک‌های فوری بین المللی نیاز دارد.پیش بینی می‌شود در هر لحظه آمار کشته‌ها افزایش یابد. وزارت کشور نپال هم اعلام کرد عملیات جست‌وجو ادامه دارد. این زلزله، ۷. ۹ درجه ریش‌تر شدت داشت و تخریب زیادی بر جای گذاشته است.

همچنین مقامات دولتی در نپال گفته‌اند که 10 توریست که برای کوهنوردی در سلسله‌جبال هیمالیا به نپال آمده بودند در حین کوهنوردی کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه نوشت: به دنبال این زلزله، مردم سعی کردند از خانه‌های خود فرار کنند تا زیر آوار و دیوارهای ساختمان‌ها قرار نگیرند.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه در شهر کاتماندو پایتخت نپال هم گفت: دیوار خانه‌های اطراف من فروریخت. همه خانواده‌ها به حیاط رفتند. زمین لرزه ادامه دارد.
:
:
:
آخرین اخبار