تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۸۶۶۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در حرکتی نمادین صورت گرفت
جمع‌آوری زباله از سطح پارک معلم توسط بانوان آبادانی
به مناسبت روز زمین پاک ظهر امروز در حرکتی نمادین جمعی از بانوان آبادانی با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر اقدام به جمع آوری زباله از سطح پارک معلم کردند.

این اقدام از سوی مدیریت پسماند شهرداری آبادان و با شعار «زمین پاک با حفاظت از آب وخاک» برنامه ریزی و اجرا شد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در این آئین با تقدیر از حضور بانوان در امر پاکسازی زمین، گفت: همانگونه که در محیط خانواده فضای آرامی را فراهم می‌کنید بایستی شهر را نیز به عنوان خانه خود پاکیزه و تمیز نگه داریم.

حمید حنظل عیدانی افزود: پاکیزگی محیط زندگی سبب آرامش روح و روان انسان و سلامتی جسم و جان می‌شود و همه ما بایستی با رعایت مسائل بهداشتی وظیفه خود را به خوبی به انجام برسانیم.

وی با بیان اینکه حس مسئولیت پذیری بانوان بیشتر از آقایان است تصریح کرد: سعی داریم تا از ظرفیت بانوان برای بهبود وضعیت فضای بصری شهر استفاده کنیم.

وی یادآور شد: به همین منظور شورای اسلامی شهر آبادان آماده دریافت پیشنهادات سازنده و مناسب بانوان در جهت بهبود و کیفی سازی فضای شهری است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان نیز در ادامه با قدردانی از اقدام بانوان که با شعار «حفاظت از منابع آب وخاک» انجام شد، گفت: امید می‌رود تا این همکاری و مشارکت به طور مستمر و فعالی ادامه داشته باشد.

سید احمد موسوی آزاد افزود: گذشت آن زمانی که کار‌ها به شکل نمادین انجام می‌شد اکنون به حداقل‌هایی رسیده‌ایم که بایستی به شکل منطقی و نه نمادین امور را دنبال و به انجام رساند با مشارکت اقشار مختلف جامعه می‌توان در جهت بهبود وضعیت زمین و آب گام برداشت.

وی تصریح کرد: برای این منظور نیاز به مشارکت و همراهی بیشتر شهروندان و به ویژه بانوان در صحنه اجتماعی داریم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان یادآور شد: شهر ما شهر موهبت‌های الهی است وجود رودخانه‌های اروند و بهمنشیر، نخلستان‌های فراوان و غیره از جمله موهبت‌هایی است که شاید در کمتر شهری وجود داشته باشد.

موسوی آزاد گفت: برای استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها بایستی علاوه بر برنامه ریزی صحیح و منطقی در جهت عملیاتی شدن آن‌ها اقدامات موثری را به انجام برسانیم.

وی با تاکید بر نظافت مستمر محیط زندگی و تولید زباله کمتر افزود: باید در جهت تفکیک زباله و تصفیه فاضلاب اقدامات موثری صورت گیرد.

در پایان حاضران در آئین به جمع آوری زباله از سطح پارک معلم پرداختند.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی عبدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
0
سلام ای کاش اینگونه رفتارهای دسته جمعی اجتماعی هفته ای یکبار در جامعه فراگیر شود. حداقل در محدوده زندگی خود (منطقه آزاد اروند). پس بیاییم از دین، آیین و پیامبر بیشتر بهره مند گردیم. چون تمامی ادیان الهی به تمیزی، پاکیزگی فردی و اجتماعی متذکر شده اند. پس بیاییم ...
ای کاش روابط عمومی اروند به واسطه شهرداری های خرمشهر و آبادان در این خصوص اطلاع رسانی بیشتری نماید. 94/02/08
:
:
:
آخرین اخبار