تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۸۶۶۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار اندیمشک :
۱۲ هزار هکتار از اراضی اندیمشک به علت خشکسالی غیرقابل برداشت شد
فرماندار اندیمشک گفت: بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی دیم در منطقه الوار گرمسیری اندیمشک به علت خشکسالی و کمبود آب غیرقابل برداشت شده‌اند.

حمیدرضا گودرزی اظهارداشت: بیش از 12 هزار هکتار از اراضی دیم در منطقه الوار گرمسیری اندیمشک به علت خشکسالی و کمبود آب غیرقابل برداشت شده‌اند.

وی با بیان اینکه مدیریت آب به عنوان اصول کشاورزی در اندیمشک در نظرگرفته شده است، بیان کرد: امسال 8هزار هکتار از اراضی زیر شبکه دز و 3 هزار هکتار باتوجه به چاه‌های شهرستان کشت خواهد شد.

فرماندار اندیمشک عنوان کرد: در بخش مرکزی با کاهش خرید و تقاضا برای محصولات سیب زمینی و پیاز مواجه بودیم که سبب شده کشاورزان میلیارد‌ها ریال ضرر ببینند.

وی با بیان اینکه سیب زمینی و پیاز بیش از اندازه مصرف در اندیمشک تولید می‌شود، گفت: به دنبال صادرات این محصولات به بازارهای خارجی هستیم.

گودرزی درباره کشت ذرت در اندیمشک گفت: در سال 93 بیش از 11 هزار هکتار ذرت کشت که بیش از 600 هزار تن ذرت از این اراضی برداشت شد.

وی با اشاره به اینکه در اندیمشک 11 ایستگاه ذرت خشک کن وجود دارد، اظهار داشت: در سال 93 جهاد کشاورزی اندیمشک بیش از 47 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار کشاورزان و دامداران شهرستان قرار داد.

فرماندار اندیمشک افزود: تسهیلات ارائه شده در قالب طرح‌های اساسی و جاری با کارمزد13 درصد برای بخش محروم و 16 درصد برای بخش مرکزی در نظر گرفته شده بود.

وی با اشاره به اینکه ارائه تسهیلات سبب اشتغال زایی در اندیمشک شده است، عنوان کرد: بیش از 2 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم و بیش از500 نفر به صورت غیرمستقیم به دلیل پرداخت تسهیلات در اندیمشک مشغول به کار شده‌اند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار