تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۸۶۶۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر خبر داد:
افزایش 25 درصدی تعداد معتکفین در خرمشهر
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر از افزایش 25 درصدی تعداد معتکفین امسال این شهر نسبت به سال گذشته خبر داد.

حجت‌الاسلام عادل رویوران امروز از تعیین هشت مسجد برای انجام مناسک اعتکاف در این شهر خبر داد و اظهار کرد: ستاد اعتکاف شهرستان خرمشهر از دو هفته گذشته تشکیل شده و هشت مسجد برای این منظور در نظر گرفته شده است که سه مسجد ویژه خواهران و پنج مسجد ویژه برادران خواهد بود.

وی، خبر از برگزاری افتتاحیه اعتکاف در خرمشهر داد و گفت: روز پنجشنبه و دو روز پیش از آغاز ایام‌البیض، مراسم افتتاحیه اعتکاف با حضور امام جمعه، فرماندار و سایر مسئولان محلی خرمشهر برگزار خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر، به برشماری اهداف برگزای این مراسم پرداخت و تصریح کرد: این مراسم با هدف آموزش و ایجاد آمادگی در معتکفین برای انجام مراسم اعتکاف ترتیب داده شده است و در این مراسم به برخی مسائل شرعی، احکام و برنامه‌های درنظر گرفته شده برای سه روز اعتکاف پرداخته خواهد شد.

وی از افزایش 25 درصدی تعداد معتکفین امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته 824 نفر معتکف بوده‌اند اما امسال و بر اساس ثبت نام‌های انجام شده این تعداد به حدود یکهزار نفر افزایش یافته که حدود یک چهارم جمعیت سال گذشته بر تعداد متعکفین امسال افزوده شده است.

رویوران، حدود 60 درصد ثبت‌نام‌کنندگان برای شرکت در آیین عبادی اعتکاف امسال را از معتکفین سال گذشته دانست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر با بیان اینکه ستاد اعتکاف استان میزان دریافتی از هر معتکف را 50 هزار تومان تعیین کرده است از کاهش این مبلغ در خرمشهر خبر داد و گفت: در خرمشهر از هر فرد معتکف 30 هزار تومان دریافت می‌شود و سایر هزینه‌ها توسط ستاد اعتکاف پرداخت خواهد شد.

رویوران همچنین از دعوت سه مبلغ از خارج شهرستان به همین مناسبت خبر داد و افزود: از این مبلغین به صورت گردشی استفاده می‌شود و از محضر امام جمعه خرمشهر و مینوشهر و سایر مبلغین منطقه نیز بهره‌مند خواهیم شد.

وی ادامه داد: همچنین از مداحان به نام و مطرح شهرستان در آیین اعتکاف به ویژه در مراسم‌هایی همچون مراسم روز سوم (اعمال‌ام داوود) و شهادت حضرت زینب(س) استفاده خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر در پایان، بر تلاش صورت گرفته برای غنی‌سازی برنامه‌های در نظر گرفته شده در سه روز اعتکاف تاکید کرد و گفت: امسال برای ایام اعتکاف برنامه‌های مختلفی همچون ختم دسته‌جمعی قرآن توسط معتکفین در مساجد طی ایام اعتکاف، در نظر گرفته شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار