تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۸۶۶۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش سفر گردشگران خارجی به شوش
فرماندار شهرستان شوش گفت: سفر گردشگران خارجی به شوش برای بازدید از آثار باستانی و جاذبه های گردشگری این منطقه افزایش یافته است.

رضا نجاتی روز دوشنبه افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون یکهزار و 800 گردشگر خارجی به شوش سفر کردند که بیشتر آنان از کشورهای آلمان و فرانسه می باشند.

وی با اشاره به سفر گردشگران آمریکایی به شوش برای دیدار از آثار باستانی منحصر بفرد منطقه و اثر جهانی چغازنبیل اظهار کرد: گردشگران آمریکایی برای دیدار از آثار باستانی شوش و آشنایی با تاریخ و تمدن ایران زمین بسیار علاقه مند بوده و سفر آنها به این منطقه در سال گذشته افزایش داشته است.

فرماندار شهرستان شوش افزود: در یک ماه گذشته گردشگرانی از کشورهای ژاپن ، ایتالیا ، چین ، چک ، سوییس ، بلژیک ، شیلی ، پاکستان و مالزی به شوش سفر کردند.

نجاتی افزود: این گردشگران در سفر یک روزه خود به شوش از گنجینه های میراث فرهنگی، باغ موزه، آپادانا، کاخ داریوش، شهر شاهی، شهر پانزدهم، قلعه شوش، معبد جهانی چغازنبیل و مقبره حضرت دانیال نبی (ع) دیدن کردند.

وی با تشریح ظرفیت های گردشگری شهرستان شوش در زمینه آثار باستانی ، زیارتی و طبیعی افزود: سفر گردشگران خارجی به شوش فرصتی برای معرفی هر چه بهتر تمدن ایران باستان و ظرفیت های گردشگری این شهرستان می باشد.

نجاتی با اشاره به روند پیگیری ثبت محوطه باستانی شوش در یونسکو به عنوان یک اثر جهانی اظهار کرد: ثبت جهانی شوش ، موجب گسترش صنعت گردشگری در ایران و استان خوزستان خواهد شد.

پارسال افزون بر 15 هزار گردشگر خارجی از 42 کشور در سفر به ایران از جاذبه ها و آثار تاریخی شوش دیدن کردند.

شوش از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت ایلام و پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بود.

شوش با داشتن آثار باستانی منحصر بفرد و اثر جهانی چغازنبیل در هفت تپه، پذیرای جهانگردان خارجی از سراسر جهان است.

زیگورات چغازنبیل که نخستین اثر باستانی ایران است که به ثبت جهانی رسیده در فاصله 40 کیلومتری جنوب شرقی شوش و 20 کیلومتری هفت تپه در استان خوزستان واقع است.

این سازه در سال 1979 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت.

شهر شوش در 100 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار