تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۸۶۶۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نبود پیست تخصصی؛ معضل اسکیت خوزستان
دبير هيات اسكيت خوزستان با بیان این‌که این رشته از نظر سخت‌افزاري با مشكل مواجه است، گفت: پيست تخصصي اسكيت در سطح استان وجود ندارد و اين يكي از معضلات این رشته در خوزستان است
دبير هيات اسكيت خوزستان با بیان این‌که این رشته از نظر سخت‌افزاري با مشكل مواجه است، گفت: پيست تخصصي اسكيت در سطح استان وجود ندارد و اين يكي از معضلات این رشته در خوزستان است.

علي آريان​نژاد اظهار كرد: در سال گذشته به بخشی از آن اهدافي كه مد نظرمان بود و ايده​آل هم بودند، دست پيدا كرديم و به بخش ديگر به دليل كمبود منابع مالي، دست پيدا نكرديم. ما به دليل تنگناهاي اقتصادي و مشكلات مالي نتوانستيم در ليگ كشور هم شركت كنيم.

وي ادامه داد: ما به بخش عمده‌​اي از اهدافي كه براي خودمان ترسيم كرده بوديم، دست پيدا كرديم ولي هنوز جا داريم تا به ايده​آل​هاي مورد نظرمان دست پيدا كنيم. ما سه جشنواره كودك برگزار كرديم كه اين نشان‌دهنده اين است كه روي اين رده سني بسيار سرمايه​گذاري كرده​ايم. به هر حال كار روي رده​هاي سني پايه باعث مي‌شود تا ما در آينده با مشكل مواجه نشويم.

دبير هيات اسكيت خوزستان گفت: با تمام مشكلاتي كه داشتيم، در جشنواره نونهالان كشور شركت كرديم، چرا كه اعتقاد ما اين است كه هر چقدر در اين رده كار كنيم باز هم كم است. كار روي رده سني نونهالان براي ما بازدهي خوبي داشت و سه نفر از نونهالان زير 10 سال خوزستان به كمپ استعداديابي دعوت شدند كه طي اين استعداديابي آن‌هايي كه مستعد رشد هستند، با برنامه​اي بلندمدت كه براي آن‌ها در نظر گرفته مي​شود مي​توانند به تيم​هاي ملي ديگر رده​هاي سني راه پيدا كنند.

وي خاطرنشان‌كرد: اسكيت شش رشته در زير مجموعه خود دارد و ما يكي از محدود استان​هايي بوديم كه در سال گذشته با توجه به اين‌كه پيش از آن فقط در اسكيت سرعت كار مي​كرديم، توانستيم اسكيت نمايشي فري​استايل و اسلالوم را نيز راه​اندازي و مسابقات استاني اين رشته​ها را نيز برگزار كنیم.

آريان​نژاد افزود: اولين استاني بوديم كه ليگ استاني اسكيت سرعت را در هر دو بخش آقايان و بانوان به صورت مداوم برگزار كرديم كه اولين دوره آن را در سال 88 در استان برگزار كرديم و در اين راستا، رييس فدراسيون وقت هم از ما تشكر كرد. خوزستان در سال 88 هيچ گونه مدالي در كشور نداشت ولي از اين سال به بعد تا سال 93 نزديك به 20 مدال رنگارنگ كشوري كسب كرديم.

وي بيان كرد: سال گذشته با توجه به اين‌كه به دليل مشكلات مالي به ليگ​هاي باشگاهي نوجوانان، جوانان و بزرگسالان تيم اعزام نكرديم ولي دو اسكيت​باز دختر خوزستاني براي تيم​هاي استان​هاي ديگر بازي كردند كه به دو مقام دومي و سومي نيز دست پيدا كردند. رقابت​هاي قهرماني كشور نيز سال گذشته با حضور 22 تيم در رده سني نونهالان برگزار شد كه خوزستاني​ها براي اولين بار به پنج عنوان دست پيدا كردند.

دبير هيات اسكيت خوزستان گفت: اگر ما اسپانسر داشته باشيم و اين رشته تحت نظر يكي از شركت​هاي استان قرار بگيرد، با توجه به اين‌كه يك رشته پرمدال است و در اين رشته در مسابقات جهاني و آسيايي 12 تا 16 مدال توزيع مي​شود، ما هم در صورت حمايت شدن مي​توانيم حرف براي گفتن داشته باشيم. اسكيت يكي از رشته​هاي فعال استان است كه ما در تمام رده​هاي سني آن مسابقه برگزار مي​كنيم.

وي با اشاره به مشكل سخت​افزاري موجود بر سر راه فعاليت بيشتر اين رشته خاطرنشان‌كرد: ما از نظر سخت‌افزاري كمي مشكل داريم. پيست تخصصي اسكيت در سطح استان وجود ندارد و اين يكي از معضلات ما است؛ البته يك پيست در شوش ساخته شد كه از طريق بخش كمك​هاي محلي و شهرستاني و اداره‌كل ورزش و جوانان بود كه هنوز هم تكميل نشده است و از نظر زيرسازي و آسفالت با مشكل مواجه است. به هر حال اگر خيلي از مشكلات ما برطرف شود، اسكيت رشته​اي است كه مي​تواند بسيار در سطح كشور براي ما امتيازآور باشد.

آريان​نژاد گفت: سال گذشته سال موفقي براي اسكيت خوزستان بود و اگر منابع مالي لازم را در اختيار داشتيم مي​توانستيم بهتر از اين هم كار كنيم و وضعيت مناسب​تري داشته باشيم. ما در بخش آموزش مربيان هم كار كرديم كه در اين راستا دو مربي خوزستانی در كلاس مربيگري بين​المللي اسكيت روي يخ كه در تهران برگزار شد، شركت كردند.

وي با اشاره به اهداف اين هيات براي سال 94 عنوان كرد: چشم​انداز ما اين است كه در مسابقات باشگاه​هاي كشور تيم داشته باشيم. همچنين مي​خواهيم در سال جاري دو رشته اسكيت‌هاكي و رول‌بال را هم فعال كنيم تا رشته​هاي فعال استان به پنج رشته برسند. يكي از اهدافي كه تاكنون به آن نرسيده​ايم اين است كه مي‌خواهيم جزو شش استان برتر كشور باشيم كه اميدوارم با برنامه​هايي كه داريم، به اين مهم دست پيدا كنيم. ما با وجود اين‌كه از سال جاري نزديك به دو ماه مي​گذرد اما كارمان را روي رده​هاي سني پايه با برگزاري اردوهايي كه براي آن‌ها داشته​ايم، آغاز كرده​ايم؛ چرا كه در تابستان مسابقات رده نونهالان كشور را پيش رو داريم و ما هم براي اين‌كه عقب نمانیم، تمرينات را آغاز كرده​ايم و از ديگر اهداف​مان اين است كه اگر منابع مالي مورد نياز در اختيارمان قرار بگيرد، در اين رده سني روي سكو باشيم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار