تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۸۶۷۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ثبت اسنادخوزستان:
راه اندازی اسکن اثر انگشت در ثبت اسناد نیاز است
مدیر کل ثبت اسناد و املاک خوزستان گفت: راه اندازی اسکن اثر انگشت برای جلوگیری از تخلف در بحث ثبت اسناد در این استان نیاز است.

مهدی اقبال روز دوشنبه اظهار کرد: با توجه به ارزش بالای زمین و املاک در خوزستان نیاز است تا سامانه اسکن اثر انگشت برای ثبت اسناد در استان راه اندازی شود.

وی گفت: حذف آمارهای کاغذی از دیگر دغدغه های اسناد است که باید این روند را به سمت ثبت به روز و الکترونیکی هدایت کرد.

وی با اشاره به اینکه نیاز است حق التحریر سردفتران و دفتریاران سالیانه تغییر کند بیان کرد: نیاز است که حق التحریر سردفتران و دفتر یاران تصویب شود تا بحث درآمدی این قشر افزایش یابد و متناسب با هزینه ها امکان کسب درآمد در حرفه خود را داشته باشند.

اقبال همچنین با اشاره به پروژه های عمرانی در حوزه ثبت اسناد افزود: 14پروژه عمرانی در بخش ثبت اسناد کشورکلید خورده است که از این تعداد هفت پروژه در خوزستان در حال ساخت است و تا سال 95 به بهره برداری می رسد.

وی اظهار کرد: بیشتر ساختمان های فعلی اسناد و املاک خوزستان استیجاری هستند که با بهره برداری از ساختمان های ملکی، مجهز شدن آنها به شبکه الکترونیکی و فیبرنوری راحتتر خواهد بود.

اقبال همچنین با اشاره به وضعیت پرونده های ثبت اسناد در دادگاه های خوزستان بیان کرد: با توجه به ارزش بالای املاک در استان و خسارات و اتفاقاتی که برای املاک موجود در خوزستان پس از جنگ تحمیلی رخ داد امکان جعل سند در این استان وجود دارد از این رو برای حل مشکل پرونده های جعل سند، اتاق فکری متشکل از کارشناسان برای رسیدگی هر چه زودتر و بهتر به این دست پرونده ها در خوزستان تشکیل شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار