تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۸۶۷۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس میراث فرهنگی دزفول :
کنگره بین‌المللی جندی شاپور در دزفول برگزار می‌شود
رئیس میراث فرهنگی دزفول گفت: کنگره بین المللی جندی شاپور با حضور اندیشمندان و محققان داخلی و خارجی در شهرستان دزفول برگزار می‌شود.

غلامعلی باغبان‌کوچک اظهار داشت: کنگره بین المللی جندی شاپور امسال و با حضور مسئولان ارشد استانی و کشور و اندیشمندان بین المللی در دزفول برگزار خواهد شد.

وی گفت: در این همایش سعی می‌شود علاوه بر بررسی و تبیین مناسب بستر تاریخی این منطقه بررسی‌های تاریخی این منطقه را توسعه داد و با کسب و تکمیل اطلاعات موجود زمینه تقویت اطلاعات تاریخی و فرهنگی چغامیش فراهم کرد.

رئیس میراث فرهنگی دزفول، با تاکید بر برسی این منطقه تاریخی منطقه تاریخی جندی شاپور عنوان کرد: این منطقه ثروت معنوی و تاریخی شهر تاریخی شوش باستان است و لازم است از فرصت برگزاری کنگره جندی شاپور در راستای افزایش آگاهی‌های تاریخی و فرهنگی استفاده کرد.

وی با اشاره به بازگشت آثار تاریخی منطقه چغامیش به ایران، گفت: آثار تاریخی بازگشت داده شده به ایران حاوی اطلاعات بسیار ارزشمند تاریخی و فرهنگی کشور هستند و تمامی این آثار، به عنوان سند تاریخی کشور در موزه ملی ایران نگهداری می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی درفول، بیان کرد: این آثار تاریخی بیانگر قدمت و غنای فرهنگی پایتخت تاریخی شوش و خوزستان هستند و امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته و تامین حفاظتی مورد نیاز، شرایط ارائه این اثرات تاریخی در استان فراهم شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار