تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۸۶۷۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تصرف 11 هکتار از اراضی ملی در شهر حمزه دزفول
دادستان عمومی و انقلاب دزفول ضمن هشدار به متصرفان 11 هکتار از اراضی ملی در شهر حمزه از توابع بخش سردشت دزفول بر رفع تصرف از این اراضی تاکید کرد.

احمد قهرمانی روز دوشنبه در نشستی که به منظور حل مشکل اراضی شهر حمزه دزفول در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد افزود: این اراضی که در محدوده شهر حمزه قرار دارند با کوتاهی اداره راه و شهر سازی توسط اهالی تصرف شده و اقدام به ساخت و ساز غیرقانونی در آنها شده است.

وی افزود: شهرداری موظف است از ساخت و ساز در اراضی ملی جلوگیری کرده و متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی کند.

قهرمانی بخش عمده پرونده های وارده به دادگستری دزفول را ناشی از بی دقتی و عمل نکردن به وظیفه قانونی از سوی دستگاههای اجرایی بیان کرد و گفت: برای افرادی که در زمین های دولتی در شهر حمزه اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده اند حکم کیفری صادر می شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول افزود: برای افرادی که بیش از 10 سال از ساخت و ساز و تصرف آنها در شهر حمزه می گذرد نیز دادخواست خلع ید صادر می شود تا زمین های دولتی رفع تصرف شوند.

ناصر ایزدی فر رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دزفول نیز در این نشست گفت: زمانی که شهر حمزه از روستا به شهر تبدیل شد اداره راه و شهرسازی می بایست این اراضی را تملک می کرد اما تاکنون هیچ تملکی از سوی این اداره صورت نگرفته است.

وی ضمن انتقاد از کوتاهی صورت گرفته افزود:با توجه به توسعه شهرهای دزفول اگر این روند ادامه یابد مشکلات بیشتر شده لذا باید در ابتدای امر با دانه درشت هایی که اقدام به تصرف بیش از دو هزار مترمربع از زمین های ملی در شهر حمزه کرده اند برخورد شود.

ایزدی فر خواستار حل فوری این مشکل و رفع تصرف زمین های ملی از متخلفان شد.

شکرالله قارم بخشدار شهیون دزفول نیز گفت: مشکل تصرف اراضی ملی با شدت کمتر در دیگر شهرهای اقماری دزفول در حال وقوع است و در برخی شهرهای جنوبی دزفول ،شهرداری ها به دلیل مشکلات مالی اقدام به فروش زمین با قیمت ناچیز می کنند که تخلف است.

وی خواستار رسیدگی و پیگیری اداره راه و شهرسازی در این خصوص شد.

حبیب الله آصفی فرماندار ویژه دزفول نیز از مسوولان مربوطه خواست ظرف مدت 10 روز فهرست افرادی را که اقدام به تصرف اراضی ملی در شهر حمزه نموده اند را تهیه و ارایه نمایند.

شهر حمزه با شش هزار نفر جمعیت در دهستان ماهور برنجی بخش سردشت دزفول واقع است.

در این نشست که با حضور مدیر شهرسازی و معماری و مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان برگزار شد مسوولان راه و شهرسازی استان خوزستان حاضر به پاسخگویی به سووالات خبرنگار نشدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار