تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۸۶۷۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح «در زلال اعتکاف» در مساجد اهواز برگزار می شود
مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان از اجرای طرح « در زلال اعتکاف » همزمان با مراسم اعتکاف در مساجد اهواز خبر داد.

قاسم مقدمی ظهر روز دوشنبه در نشست هماهنگی مسئولین برگزاری اعتکاف مساجد شهرستان اهواز افزود: تلاوت قرآن امری است که چه ابلاغ شود و چه نشود در مساجد با کیفیت خوبی برگزار می شود.

وی افزود: قرار بر این شد که امسال همزمان با برگزاری مراسم اعتکاف طرحی با عنوان «در زلال اعتکاف» با حمایت مالی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در مساجد اهواز اجرا شود که دارای چند هدف است.

مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار کرد: آموزش صحیح خوانی و صحت قرائت نماز معتکفین، تلاوت زنده قرآن و اذان در مساجد و پیشنهاد ختم قرآن کریم در مراسم اعتکاف از جمله اهداف این طرح است.

مقدمی به یکی دیگر از برنامه های این طرح اشاره کرد و گفت: تلاوت یک صفحه از سوره یاسین بعد از نماز صبح و بین نماز ظهر و عصر به صورت همخوانی و بیان توضیحات و تفسیر صفحه قرائت شده توسط امام جماعت یا اساتیدی که برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده اند هدف دیگر اجرای طرح در زلال اعتکاف است.

وی تصریح کرد: بهتر است قاری و مدرس این طرح خود از معتکفین باشد و در غیر اینصورت وی از میان بچه های مسجد یا نیروهای قرآنی فعال شهرستان انتخاب شود.

مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: به این منظور مبلغ  یک میلیون ریال برای مساجد اجرا کننده این طرح در نظر گرفته شده است. همچنین فرمی در اختیار این مساجد قرار می گیرد که لازم است در آن اسامی مدرسان فعال این طرح و همچنین معتکفینی که در آن شرکت کرده اند در این فرم قید شود.

مقدمی در پایان با بیان اینکه تمام مساجد اهواز می توانند تحت پوشش این طرح قرار بگیرند، گفت: از مساجد اجرا کننده طرح درخواست داریم عکس های خود را در قالب لوح فشرده به دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان تحویل دهند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار