تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۸۶۸۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جلیلی در نطق میان دستور مطرح کرد:
بیکاری ، گرد و غبار همچنان بحرانی‌ترین موضوع خوزستان است
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: اکنون که مذاکرات 1+5 با تلاش خستگی ناپذیر تیم مذاکره کننده به تفاهم نهایی نزدیک شده متولیان اقتصادی با تمرکز بر فعالان اقتصادی بخش خصوصی سناریوهای لازم را برای پسا تحریم برنامه‌ریزی کنند.

اسماعیل جلیلی در نشست علنی امروز سه‌شنبه (8 اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به مناسبت هفته معلم و روز کارگر گفت: اکنون که در شرایط حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی آمریکایی آل سعود به زنان و کودکان مظلوم مسلمان هستیم از کشورهای مستقل در برابر این رژیم صهیونیستی تقاضای مجلس و مردم ما این است که سکوت نکنند و همچنین اکنون که مذاکرات 1+5 با تلاش خستگی ناپذیر تیم مذاکره کننده به تفاهم نهایی نزدیک شده است متولیان اقتصادی با تمرکز بر فعالان اقتصادی بخش خصوصی سناریوهای لازم را برای پسا تحریم برنامه‌ریزی کنند.

نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اوج گیری بحران بیکاری در کشور افزود: ظرفیت بیکار واحدهای تولیدی، نوسانات بازار سرمایه و مشکلاتی از این دست نیاز به تدبیر دولت، به کنترل واردات و مدیریت موسسات بانکی و مالی دارد.

وی ادامه داد: واردات 11 میلیارد دلاری از چین پاسخ مناسبی به بیکاری جوانان این کشور نیست، ده‌ها هزار میلیارد تومان تخلفات مالی در موسسات مالی و اعتباری پاسخ درخوری به حمایت از تولید و مستضعفان این کشور نیست.

جلیلی گفت: برخی موسسات که به یمن حمایت‌های خاص با مجوز یا بدون مجوز راه‌اندازی می‌شوند، سپرده‌های مردم را جمع می‌کنند اما به اعتماد مردم خیانت می‌کنند به بنگاه‌های تحت پوشش خود اعتبار می‌دهند، چک‌های بلا محل صادر و آن را نقد می‌کنند، ضمانت نامه‌های جعلی صادر می‌کنند، پول مردم را در راه‌های غیر مرتبط سوق می‌دهند که همه در حوزه اقتصادی خیانت و ضربه‌ای بس سنگین است.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: سهم مردم از این خیانت‌ها و سوءاستفاده‌ها، تورم، افزایش فشار بر قیمت‌ها و رکود و بیکاری در کشور است.

وی با بیان اینکه باید اقتصاد کشور و ساختار بیمار آن را در یابیم، خطاب به رئیس جمهور گفت: بیکاری جوانان ، موضوع آلایندگی، گرد و غبار، آب، همچنان بحرانی‌ترین موضوع استان خوزستان است. دو طرح پتروشیمی و آلومینیوم در مسجد سلیمان آغاز به کار کرده، دستور ویژه جنابعالی برای تامین منابع و جذب نیروی انسانی از ضروریات است.

جلیلی ادامه داد: بیمارستان جدید مسجد سلیمان با 15 میلیارد راه‌اندازی شده؛ ضرورت دارد بیمارستان قبلی و ساختار نیروی انسانی و ساختار سازمانی آن را نیز ابلاغ کنید.
:
:
:
آخرین اخبار